چگونه در مدارس ترکیه ثبت نام کنیم؟

فرزندم را در ترکیه مدرسه کجا بنویسم؟

مقدمه

بسیاری از مردم در کشور ما به دنبال مهاجرت به کشور ترکیه هستند. برخی از آنها دارای فرزند هستند و برای تحصیل فرزندان خود باید آنها را در مدارس ترکیه ثبت نام کنند. در این صفحه نحوه ثبت نام در مدارس ترکیه را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم تا در صورت مهاجرت به این کشور در این باره با مشکل مواجه نشوید.

نحوه ثبت نام در مدارس ترکیه

برای این که بتوانید فرزندان خود را در مدارس ترکیه ثبت نام کنید در وهله اول حتماً باید اقامت این کشور را به دست آورید. پس از کسب اقامت باید به یکی از مدارس مورد نظر خود مراجعه کنید که اعم از مدارس دولتی و خصوصی هستند. سپس مدارک لازم را برای ثبت نام به این مدارس ارائه دهید.

مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس ترکیه

شما عزیزانی که قصد ادامه تحصیل در مدارس ترکیه را دارید باید برای انجام این کار ابتدا اسناد مورد نیاز خود را آماده سازی کنید. این اسناد و مدارک به عبارت زیر هستند:

1- ارائه کیملیک کارت یکی از والدین به مدرسه

2- پر کردن فرم ثبت نام

3- پرداخت فیش واریزی شهریه

4- ارائه ترجمه مدارک تحصیلی قبلی

5- ارائه همه ترجمه کارنامه‌های قبلی و ریزنمرات به همراه تاییدیه آموزش و پرورش


قوانین و شرایط شرکت در مدارس ترکیه

هر کشوری برای نظام آموزشی که در آن منطقه حکم‌فرما است یک سری قوانینی را وضع می‌کند. کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و شرایط و قوانین زیر را برای حضور دانش آموزان در مدارس خود وضع می‌کند:

- استفاده از یونیفرم مخصوص در مدارس کشور ترکیه الزامی است.

- یادگیری زبان ترکی برای دانش آموزان غیر ترک الزامی است.

- هر دوره تحصیلی برابر با 180 روز است.

- مدارس از ساعت 8 صبح الی 4 بعد از ظهر و 5 روز در هفته باز هستند.

- سه ماه در تابستان و دو هفته در زمستان مدارس ترکیه تعطیل هستند.

مدارس دولتی در ترکیه

مدارس دولتی در کشور ترکیه به تعداد زیاد در محله‌های مختلف تأسیس شده‌اند. شهریه این مدرسه‌ها خیلی کمتر از مدارس دیگر در این منطقه است. از این رو افرادی که بودجه کافی در اختیار ندارند می‌توانند در این مدارس به ادامه تحصیلات خود ادامه دهند. زبان اصلی تدریس در این مدرسه‌ها نیز زبان ترکی است.


مدارس خصوصی ترکیه

برخی از مدرسه‌ها در کشور ترکیه خصوصی هستند. شهریه‌های این مدارس کمی از مدرسه‌های دولتی در این کشور بیشتر است. زبان اصلی تحصیل در این مدارس اول ترکی و سپس انگلیسی است. بسیاری از ایرانیان که به ترکیه مهاجرت می‌کنند در این دسته از مدرسه‌ها مشغول به تحصیل می‌شوند. در ثبت نام اتباع خارجی در مدرسه‌های خصوصی ترکیه هیچ نوع ممانعتی وجود ندارد.


جمع بندی

اگر قصد دارید که به تحصیل در ترکیه اقدام کنید و یا فرزندان خود را در این کشور در مدارس خصوصی و یا دولتی ثبت نام کنید ابتدا باید به انجام تحقیق‌های لازم در رابطه با این مدارس بپردازید. با انجام این کار می‌توانید بهترین مدرسه‌های ترکیه را پیدا کنید و از سیستم آموزشی این مکان‌ها به خوبی بهره‌مند شوید. توجه کنید که اساتید حرفه‌ای در این مکان‌های آموزشی تدریس می‌کنند.





ارسال دیدگاه