پنج پیست اسکی معروف ترکیه

پنج پیست اسکی معروف ترکیه کجاست ؟

اسکی یکی از ورزش‌های پر‌طرفدار زمستانی به شمار می‌رود که هر ساله افراد زیادی به انجام آن می‌ پردازند. این ورزش بسیار پر هیجان است و اصولا افرادی که به ترکیه سفر می‌کنند به سراغ این تفریح نیز می‌روند اما اصولا نمی‌دانند که در استانبول کدام پیست‌های اسکی بهترین امکانات و شرایط را دارند. از بهترین پیست‌های اسکی ترکیه که بسیار معروف هم هستند می‌توان به پیست اسکی اولوداغ، پیست اسکی ساریکامیش، پیست اسکی پالان دوکن، پیست اسکی بزداگ، پیست اسکی دنیزلی اشاره کرد که بهترین محیط و امکانات را برای تفریح افراد دارا هستند.
 
معرفی پنج مورد از برترین پیست‌های اسکی معروف ترکیه مناطق برفی ترکیه همواره بهترین نقاط برای تفریح به شمار می روند تا شما یک روز عالی را سپری کنید، در ترکیه برترین پیست‌های اسکی وجود دارد که به معرفی آنها می‌پردازیم تا شما بتوانید هنگام سفر به ترکیه به بهترین پیست اسکی بروید. این پنج پیست عبارتند از:
 
 
1. پیست اسکی اولوداغ؛ این پیست در فاصله 36 کیلومتری شهر بورسا و بر روی دو تپه فاتین و کوشا واقع شده و تمام امکانات رفاهی لازم برای تفریح افراد را در خود جای داده تا مسافران احساس راحتی کامل داشته باشند. 20 کیلومتر پیست اسکی پرپیچ‌وخمی که از میان درختان می‌گذرد، بسیاری از گردشگران را در ماه‌های دسامبر تا آوریل به این منطقه می‌کشاند تا بهترین روز را سپری کنند.
 
 
2. پیست اسکی ساریکامیش؛ این پیست در فاصله 55 کیلومتری شهر کارس واقع شده و از بهترین مناطق برای اسکی به شمار می‌رود. این منطقه به برف‌های کریستالی معروف کوه آلپ دید دارد. بهترین زمان برای رفتن به این پیست همواره بین 20 دسامبر تا 20 ماه مارس است. این پیست ایمنی بالایی دارد و اطراف آن با جنگل‌های ساریچام پوشیده شده که زیبایی آن را چندین برابر کرده است.
 
 
3. پیست اسکی پالان دوکن ترکیه با ارتفاع 2200 تا 3000 متر از سطح زمین و در 7 کیلومتری جنوب غربی ارزروم قرار گرفته است. این پیست امکان دو رشته ورزشی اسکی آلپاین و اسنوبرد را برای افراد فراهم کرده. این پیست شرایط دسترسی را برای افراد با کمک صندلی بالابر و تله کابین فراهم آورده. محیط این مجموعه بسیار مرفه و زیبا می‌باشد و توانسته رتبه 18 دنیا را به دست بیاورد.

4. پیست اسکی بزداق یا بزداگ همواره در فاصله 25 کیلومتری شهر ازمیر ترکیه واقع شده و یکی دیگر از پیست‌های زیبا و خاطره‌انگیز این کشور به شمار می‌رود. این مجموعه تمام امکانات رفاهی و تفریحی مورد نیاز برای افراد اعم از حمام سنتی، ماساژ، سونا و استخر را در اختیار افراد گذاشته است.

بیشتر بخوانید : طبیعت‌های بکر نزدیک به استانبول
 
 
 
5. پیست اسکی کارتپه از جمله پیست‌های موجود در ترکیه است که در نزدیکی استانبول واقع شده. این پیست در کوهستانی زیبا قرار گرفته که پوشیده از درختان بلوط و فندق است. امکانات رفاهی عالی این منطقه باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. سخن پایانی به افرادی که طرفدار ورزش اسکی و همواره در استانبول ساکن هستند و یا به این شهر سفر می‌کنند همواره توصیه می‌شود که به سراغ یکی از این پیست‌ها بروند و در کنار ورزش اسکی از امکانات مختلف گردشگری موجود در این پیست‌ها نیز بهره ببرند. رفتن به پیست‌های اسکی استانبول می‌تواند روحیه‌ای شاد را به شما هدیه بدهد.





ارسال دیدگاه