پنج نکته مهم هنگام استخدام در ترکیه

کار در ترکیه

مقدمه 

اگر به دنبال زندگی و کار در ترکیه هستید لازم است که به موارد مهمی در این روند توجه داشته باشید. ما در این صفحه به پنج نکته مهم هنگام استخدام در ترکیه اشاره می‌کنیم. شما عزیزانی که قصد دارید در ترکیه کار کنید در هنگام کاریابی و جستجوی شغل مورد نظر خود بهتر است که به این پنج مورد اساسی توجه زیادی داشته باشید. 
 
نوشتن قرارداد 

برای این که در ترکیه بتوانید به درستی و بر اساس قوانین موجود در این کشور کار کنید بهتر است که بین شما و کارفرما یک قرارداد نوشته شود. در این صورت هم کارفرما و هم شما عزیزان می‌توانید به خواسته‌های یکدیگر احترام بگذارید و به وظیفه‌هایی که در قبال هم دارید به خوبی متعهد باشید. به همین دلیل نباید از این موضوع غافل شوید و نباید نوشتن قرارداد را به تعویق بیندازید. لازم است که تمام درخواست‌های خود از کارفرما را در زمان عقد قرارداد عنوان کنید تا در صورت قبولی این درخواست‌ها در قرار داد درج شوند. بهتر است که قرارداد کاری شما کاملاً قانونی باشد. به این صورت شما هیچ دغدغه‌ای برای آینده شغلی خود نخواهید داشت. یک نسخه کپی از قرارداد کاری خود را از کارفرما تحویل بگیرید. 

تعیین بیمه و حقوق 

زمانی که به کاریابی در ترکیه می‌پردازید باید جریان بیمه و حقوق خود در عرصه‌های مختلف کاری را نیز مشخص کنید. قبل از هر چیز بهتر است که در رابطه با این موارد مهم با کارفرما به صورت جدی صحبت کنید. برخی از کارفرماها علاوه بر حقوقی که به شما می‌دهند بیمه درمانی نیز به شما عزیزان ارائه می‌دهد که طی آن می‌توانید از خدمات درمانی که در کشور ترکیه به شهروندان ارائه می‌شوند برخوردار شوید. به همین خاطر وجود بیمه می‌تواند برای شما عزیزان یک اصل مهم باشد. حقوق شما نیز برابر با قانون کار در کشور ترکیه مشخص می‌شود. 
 
شرکت در دوره‌های کارآموزی 

زمانی که شما قصد دارید در یکی از قسمت‌های صنعتی و یا تولیدی در ترکیه مشغول به کار شوید ابتدا باید دوره‌های مختلفی را جهت کارآموزی در بخش‌های مختلف شغلی سپری کنید. زمانی که این دوره‌ها را بگذرانید در واقع می‌توانید با کار و حرفه خود بیشتر آشنا شوید و مهارت‌های بیشتری را نیز کسب می‌کنید تا بتوانید در شغل آینده خود به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنید. این دوره کارآموزی چیزی در حدود دو ماه در ترکیه به طول می‌انجامد. 

یادگیری زبان ترکی 

افرادی که در ترکیه کار می‌کنند باید با زبان رسمی در این کشور آشنایی داشته باشند. در غیر این صورت نمی‌توانند در کار خود پیشرفت کنند. از این رو قبل از هر چیز باید به فراگیری زبان ترکی استانبولی اقدام کنند تا بتوانند در حرفه مورد علاقه خودشان کار کنند. 
 
جمع بندی 

توجه داشته باشید که کار کردن و استخدام شدن در ترکیه با قوانین خاصی همراه است. در صورتی که شما با این قوانین و اصول رسمی در این کشور آشنا باشید خیلی راحت‌تر می‌توانید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید و در آن حیطه مشغول به کار و فعالیت شوید. از این رو باید با مشاوران در این باره به مشورت اقدام کنید. 





ارسال دیدگاه