همه چیز درباره دانشگاه بیرونی استانبول

همه چیز درباره دانشگاه بیرونی استانبول ، این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی در ترکیه است که با تمرکز بر علوم سلامت تاسیس شده است.

دانشگاه بیرونی استانبو با هدف ایجاد پیوند بین دانشگاهی و زندگی عملی از طریق مطالعات علمی تئوریک و عملی بنا نهاده شده است. نام "بیرونی" برای این دانشگاه به افتخار دانشمند و فیلسوف معروف، بیرونی، انتخاب شده است که توسط یونسکو در سال ۱۹۷۴ به عنوان "نابغه جهانی" شناخته شده است. دانشگاه بیرونی با هدف پرورش نسل جدیدی از رهبران و نوآوران ، در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۴ و با استناد به قانون شماره ۶۵۲۵، به عنوان یک شرکت مدنی در سیستم آموزش عالی ترکیه وارد شد. 
اگر به دنبال تجربه تحصیلی در یکی از موسسات برتر استانبول هستید، دانشگاه بیرونی می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد. واقع در قلب استانبول، دانشگاه بیرونی با امکانات مدرن و پیشرفته خود، فرصت‌های بی‌نظیری را خصوصا برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی و بهداشتی فراهم می‌کند. قابل ذکر است که این دانشگاه برای وزارت علوم ایران معتبر شناخته شده است. 

برای تحصیل در ترکیه میتوانید از طریق سایت مهردادگردی با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

آدرس دانشگاه بیرونی 
دانشگاه بیرونی
در منطقه توپکاپی در استانبول، ترکیه قرار دارد. این مکان در استانبول، دسترسی به گزینه‌های مختلف حمل و نقل و امکانات شهری را فراهم می‌کند و مکانی مناسب و پویا برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی است. موقعیت دانشگاه در استانبول، آن را در محیطی غنی از لحاظ فرهنگی و تاریخی قرار می‌دهد که می‌تواند تجربه آموزشی را ارتقا بخشد.
 

همه چیز درباره دانشگاه بیرونی استانبول

معرفی رشته های دانشگاهی 
در اینجا معرفی کامل رشته های دانشگاهی در سطوح محتلف آکادمیک این دانشگاه می پردازیم. 
1- کاردانی و یا مدرسه فنی و حرفه ای دانشگاه 
مدرسه فنی و حرفه‌ای دانشگاه بیرونی دوره‌های گوناگونی در زمینه‌های بهداشت و درمان ارائه می‌دهد. 
این رشته‌ها شامل آنستزی، آئودیومتری، برنامه‌نویسی کامپیوتری، فناوری دستگاه‌های پزشکی، پرورش کودکان، پروتز دندان، دیالیز، الکترونوروفیزیولوژی، مدیریت بحران و اورژانس، کمک‌های اولیه، طراحی داخلی، مدیریت موسسات بهداشتی، گیاهان دارویی و پزشکی، مستندسازی پزشکی و دبیری، تکنیک‌های تصویربرداری پزشکی، تکنیک‌های آزمایشگاهی پزشکی، تکنیک‌های پزشکی هسته‌ای، بهداشت و ایمنی شغلی، درمان اشتغال، خدمات اتاق عمل، اپتیک، دستیار بالینی دهان و دندان، پروتز و ارتوپدی ارتوز، تکنیک‌های آزمایشگاهی پاتولوژی، تکنیک‌های پرفیوژن، خدمات داروخانه، فیزیوتراپی، پودولوژی، رادیوتراپی و کار اجتماعی می‌باشد. این دوره‌ها تمرکز ویژه‌ای بر مهارت‌های عملی و کاربردی در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان دارند.
2- معرفی دانشکده ها و رشته های مقطع لیسانس 
دانشگاه بیرونی دوره‌های کارشناسی متنوعی در چندین دانشکده ارائه می‌دهد:
دانشکده دندانپزشکی:
-   دوره‌های دندانپزشکی به دو زبان ترکی و انگلیسی.
دانشکده تربیت معلم: 
-  شامل رشته‌های آموزش ریاضیات ابتدایی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش پیش دبستانی، راهنمایی و مشاوره روانشناسی و آموزش ویژه.
دانشکده مهندسی و علوم طبیعی: 
-  ارائه دوره‌های مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی الکترونیک، طراحی محصولات صنعتی، معماری داخلی و طراحی محیطی، بیولوژی مولکولی و ژنتیک به دو زبان ترکی و انگلیسی.
دانشکده علوم بهداشتی: 
-  شامل رشته‌های شنوایی‌شناسی، توسعه کودک، مدیریت بحران و اورژانس، ژرنتولوژی، مدیریت بهداشت، مامایی، پرستاری، تغذیه و رژیم‌درمانی، ارگوتراپی، فیزیوتراپی و توانبخشی و کار درمانی به دو زبان ترکی و انگلیسی.
دانشکده پزشکی: 
-  دوره‌های پزشکی به دو زبان ترکی و انگلیسی.
دانشکده داروسازی: 
-  دوره‌های داروسازی به دو زبان ترکی و انگلیسی.
3- معرفی دوره ها در مقطع فوق لیسانس 
دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرونی دوره‌های متنوعی در سطح فوق لیسانس ارائه می‌کند:
-  آناتومی
-  مهندسی کامپیوتر (با پایان‌نامه و بدون پایان‌نامه)
-  بیواستاتیستیک (با پایان‌نامه و بدون پایان‌نامه)
-  امبریولوژی بالینی (با پایان‌نامه)
-  ارگوتراپی (با پایان‌نامه)
-  فیزیوتراپی و توانبخشی (با پایان‌نامه)
-  مدیریت بهداشت
-  مامایی (با پایان‌نامه)
-  ژنتیک مولکولی و پزشکی (با پایان‌نامه) به زبان انگلیسی
-  پرستاری (با پایان‌نامه)
-  تغذیه و رژیم‌درمانی (با پایان‌نامه)
-  بهداشت و ایمنی شغلی
-  راهنمایی و مشاوره روانشناسی (با پایان‌نامه و بدون پایان‌نامه)
-  آموزش ویژه (با پایان‌نامه و بدون پایان‌نامه)

4- معرفی دوره ها در مقطع دکترا
در سطح دکترا، دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرونی دوره‌های تخصصی متنوعی ارائه می‌کند:
-  مهندسی کامپیوتر
-  اندودونتیکس (دندانپزشکی)
-  فناوری داروسازی
-  فیزیوتراپی و توانبخشی
-  مدیریت بهداشت
-  طراحی و توسعه دارو
-  ژنتیک پزشکی
-  ژنتیک مولکولی و پزشکی
-  پرستاری زنان و زایمان
-  جراحی دهان، فک و صورت
-  ارتودنسی
-  پریودنتولوژی
-  پروتزهای دندانی
همه چیز درباره دانشگاه بیرونی استانبول

بیمارستان های دانشگاه بیرونی 
همانطور که یادآر شد این دانشگاه در حوزه پزشکی اعتبار و امکانات بالایی دارد. در اینجا و برای اثبات ادعای خود، بیمارستان های این دانشکاه را معرفی می کنیم. 
1-  بیمارستان دانشگاه بیرونی 
 

 
بیمارستان دانشگاه بیرونی یک بیمارستان دانشگاهی کامل است که با هدف ارائه خدمات بهداشتی در سطح جهانی و آموزش حرفه‌ای‌های آینده سلامت با استفاده از قدرت آموزش، علم و فناوری تأسیس شده است. این بیمارستان با فضای بسته ۸۰,۰۰۰ متر مربعی، خدمات بهداشتی در تمام رشته‌های جراحی و داخلی را با استفاده از کادر پزشکی آکادمیک برجسته، فناوری‌های پزشکی نسل جدید و رویکرد مبتنی بر رضایت بیمار ارائه می‌دهد.
2-  بیمارستان دهان و دندان بیرونی 
بیمارستان دندانپزشکی دانشگاه بیرونی در منطقه زیتین‌بورنو در استانبول، به عنوان یک مرکز تخصصی در زمینه سلامت دهان و دندان فعالیت دارد. این بیمارستان با تجهیزات پیشرفته فناوری، تیم آکادمیک متخصص و رویکرد متمرکز بر بیمار، خدمات تشخیصی و درمانی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد. هشت تخصص اصلی در زمینه سلامت دهان و دندان وجود دارد که در سطح جهانی روش‌های درمانی مدرنی را عرضه می‌کند. بیمارستان همچنین به عنوان مرجع برای بیماران بین‌المللی شناخته می‌شود
 

رتبه بندی دانشگاه
در سال 2024، دانشگاه بیرونی در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها توسط Times Higher Education (THE) در گروه 1001+ قرار گرفته است. این رتبه‌بندی‌ها بر اساس معیارهای مختلفی مانند شهرت علمی و کارفرمایی، نسبت استاد به دانشجو، ارجاعات به هر عضو هیئت علمی و چشم‌انداز بین‌المللی انجام می‌شود. دانشگاه بیرونی به ویژه در زمینه‌های بهداشت و آموزش عمومی بهداشت شناخته شده است.

شهریه و ثبت نام در دانشگاه 
برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد شهریه‌ها و فرایند ثبت نام در دانشگاه بیرونی، به وبسایت مهردادگردی سربزنید و از گروه مهردادگردی مشاوره بگیرید. همکاران ما مشتاقانه در همه مراحل از ارائه اطلاعات دفیف دانشکاه تا نحوه ثبت نام و شهریه ها و همچنین طی مراحل قانونی اقامت دانشجویی, همراه شما هستند. 

جمعبندی 
دانشگاه بیرونی، واقع در استانبول ترکیه، یک موسسه آموزشی برجسته با تمرکز بر علوم بهداشت و پزشکی است. این دانشگاه که از سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرده، به دلیل داشتن امکانات مدرن، کادر آکادمیک مجرب و رویکرد تحقیقاتی قوی، جایگاه خود را در میان موسسات آموزشی ترکیه و بین‌المللی تثبیت کرده است. با ارائه برنامه‌های تحصیلی در رشته‌های متنوع و امکانات پیشرفته بیمارستانی، این دانشگاه محیطی ایده‌آل برای دانشجویان ایرانی علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های بهداشت و پزشکی است.





ارسال دیدگاه