همه چیز در مورد محله های ایرانی نشین در استانبول

محله های ایرانی نشین استانبول کدام هستند؟

مقدمه

در برخی از بخش‌های شهر استانبول ترکیه، محله‌های ایرانی نشینی وجود دارند که تا چشم کار می‌کند، پر از ایرانی هستند. در هر یک از این محله‌ها، فرهنگ‌های ایرانی، فروشگاه‌های ایرانی، خدمات مورد نیاز ایرانیان و.... در دسترس قرار می‌گیرند و حضور در یک کشور غریبه را ساده‌تر می‌کنند. به همین خاطر در این بخش به بررسی این محله‌ها می‌پردازیم.

محله فاتیح در ترکیه

یکی از بهترین محله‌ها در کشور ترکیه، محله فاتیح نام دارد که امکانات رفاهی گسترده‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. ارگان‌هایی مانند شهرداری، استانداری و.... در این محله قرار گرفته‌اند و حضور ایرانیان را ساده‌تر می‌کنند. امکانات بهداشتی و رفاهی موجود در این محله نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. دسترسی مطلوب این محله از نظر جغرافیایی به امکانات آموزشی نیز از مهم‌ترین مواردی است که سبب شهرت بیشتر این منطقه در میان ایرانیان شده است.
محله اسنیورت

در این محله بزرگ، بیشتر از 12 مرکز درمانی و بیمارستانی وجود دارند که هر یک از آن‌ها بهترین خدمات را در اختیار ساکنین قرار می‌دهند. در این محله به تفریحاتی مانند موزه شکلات، سیتی سنتر با امکانات رفاهی و پارک‌های متعدد دسترسی خواهید داشت. وجود هر یک از این امکانات اقامت شما را در این کشور ساده‌تر می‌کنند. این محله از نظر برخی امکانات آموزشی نیز در جایگاه مناسبی قرار می‌گیرد. بیشتر از 6 مدرسه ابتدایی، 5 دبیرستان و چند دانشگاه معتبر در این محله قرار گرفته‌اند. به همین خاطر در صورت زندگی در این محله با مشکلی رو به رو نخواهید شد.
محله بیکوز در ترکیه

یکی دیگر از محله‌هایی که بی شک بسیاری از ایرانیان از اقامت در آن لذت می‌برند، محله بیکوز در ترکیه است که در بخش آسیایی آن قرار گرفته است. این محله نیز امکانات گسترده‌ای در بخش تفریحات، آموزش، درمان و... در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از این موارد را در زیر مشاهده می‌کنید:

    مراکز علوم پزشکی و بیمارستان‌های متعدد در سر تا سر منطقه
    دبیرستان‌های بین‌المللی، دانشگاه‌ها و بهترین مراکز آموزش ابتدایی
    مراکز خرید متعدد در سر تا سر محله که هر یک در زمینه‌ای خاص فعالیت تجاری و اقتصادی دارند. از میان آن‌ها می‌توان به مرکز خرید کپیتول، مرکز خرید استانبول و... اشاره کرد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند.
 

محله عمرانیه
یکی دیگر از محله‌های وسیع و گسترده در کشور ترکیه، محله عمرانیه نام دارد که از پارک‌ها و مراکز تفریحی گوناگونی تشکیل شده است. به همین خاطر بسیاری از ایرانیان این محله را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

جمع بندی

در این صفحه در رابطه با برخی از محبوب‌ترین محله‌های ایرانی نشین در کشور ترکیه و شهر استانبول را بررسی کردیم. هر یک از این محله‌ها می‌توانید بهترین امکانات را در بخش‌های مختلف به دست آورید. بسیاری از ایرانیان محل اقامت خود در کشور ترکیه را در میان محله‌های نام‌برده‌شده انتخاب می‌کنند. محله‌های نام‌برده‌شده در بخش‌های متعددی از کشور ترکیه واقع شده و مردم برای اقامت از خانه‌های شخصی و سوییت‌های اجاره‌ای آن استفاده می‌کنند.
 





ارسال دیدگاه