همه چیز در مورد استانبول

استانبول مقصدی جذاب برای گردشگران دنیا

مقدمه

لازم به ذکر است که استانبول یکی از شهرهای جهان است که دارای جاذبه‌های دینی تاریخی و طبیعی بی نظیری است. هر ساله بسیاری از مردم به این شهر سفر می‌کنند تا از این جاذبه‌ها دیدن کنند. این شهر بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. ناگفته نماند که این شهر در فصل‌های سرد سال نیز جذابیت‌های بسیار زیادی دارد.

جاذبه‌های تاریخی استانبول
استانبول یکی از شهرهای بزرگ در سطح جهان است که دارای مکان‌های تاریخی و باستانی بی‌شماری است که بسیاری از آنها مربوط به دوران عثمانی هستند. این شهر دارای مسجدها و مقصدهای تاریخی و بسیار زیبایی است که اگر به این منطقه سفر می‌کنید دیدن این مکان‌ها خالی از لطف نیست.
یکی از بهترین و بزرگ‌ترین مساجد موجود در استانبول مسجد ایاصوفیه یا ایا صوفیا است که نشان دهنده فرهنگ دینی و مذهبی در این شهر است. کاخ توپکاپی که بازمانده دوران عثمانی است نیز یکی از قصرهای تاریخی است که می‌توانید با مهاجرت به استانبول از آن دیدن کنید. مسجد سلطان احمد هم یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مساجدی است که در استانبول واقع شده است و روزانه توریست‌های زیادی از این مسجد دیدن می‌کنند.

جاذبه‌های طبیعی استانبول
استانبول همان‌طور که یک شهر تاریخی محسوب می‌شود دارای طبیعتی بکر و بی نظیر نیز است. شما با سفر به این شهر می‌توانید از جنگل‌های زیبای این منطقه دیدن کنید. دریای سیاه نیز در این شهر قابل مشاهده است که زیبایی آن وصف ناپذیر است و جلوه جذابی به این شهر می‌بخشد. شما با سفر به استانبول می‌توانید از لحظه‌لحظه اوقات خود در این منطقه لذت ببرید. زیرا این شهر بسیار جذاب و سرسبز است.
در عین حال استانبول دارای آب و هوای بسیار عالی و مدیترانه‌ای نیز است. اقلیم این شهر معتدل است و به همین خاطر شما عزیزان در تمام فصل‌های سال به راحتی می‌توانید به این منطقه سفر کنید و از دیدنی‌های این شهر لذت ببرید.
 

نام گذاری استانبول
در ایام قدیم استانبول پایتخت روم شرقی بود و به نام کنستانتینول در بین مردم معروف بود. بعدها مسلمان‌هایی که به این شهر رفت و آمد می‌کردند آن را قسطنطنیه نامیدند که یک واژه یونانی بود. در زمان سلطان مصطفی سوم عثمانی این شهر به نام اسلامبول یعنی اسلام شهر معروف شد. در زمان جمهوریت ترکیه و از سال 1930 میلادی واژه اسلامبول نیز به استامبول تغییر پیدا کرد و تا کنون نیز این شهر زیبا با همین نام در بین تمام مردم در سراسر جهان مشهور شده است. نام‌های مختلفی در گذر زمان و در طول تاریخ در کشور ترکیه تغییر پیدا کردند و در نهایت استانبول واژه‌ای است که توسط مردم جمهوری خواه برای این شهر انتخاب شد.

جمع بندی
افرادی که در نظر دارند جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و حتی مذهبی در استانبول را به دقت مشاهده کنند می‌توانند به عنوان توریست به این شهر سفر کنند. توریست‌ها از سراسر جهان به این منطقه می‌روند تا اوقات خوبی را در استانبول سپری کنند. مکان‌های تفریحی بسیار زیادی در این شهر وجود دارند که برای توریست‌ها کاملاً سرگرم کننده هستند و البته باید بگوییم که این مکان‌ها جذابیت زیادی برای مسافران دارند.





ارسال دیدگاه