نگاهی به هزینه‌های زندگی در استانبول

هزینه های زندگی در استانبول ایا مساوی خدماتی که گرفته میشود هست؟

لازم به ذکر است تمام افرادی که قصد مهاجرت به شهرهای خارج از ایران از قبیل استانبول ترکیه را دارند باید قبل از هر چیز نسبت به هزینه‌های زندگی در این شهر اطلاعات خود را کامل کنند. پس از بررسی این موارد است که می‌توانند بودجه‌های لازم برای زندگی در این شهر را برای خود و خانواده خودشان فراهم کنند.

هزینه خورد و خوراک
اگر به دنبال سکونت در شهر استانبول هستید باید نسبت به میزان هزینه خورد و خوراک و به طور کلی میزان هزینه مربوط به انواع مواد غذایی در این شهر اطلاعات خود را بالا برید. اگر قصد دارید که یک زندگی متوسط در شهر استانبول را تجربه کنید باید هزینه‌های مواد غذایی را قبل از مهاجرت به این شهر برآورد کنید. شما با توجه به درآمد خود می‌توانید یک چهارم این درآمد را به خرید انواع مواد غذایی مورد نیاز خود اختصاص دهید.

هزینه رفت و آمد
کسانی که در شهر استانبول زندگی می‌کنند برای این که از خانه به محل کار خود در رفت و آمد باشند باید هزینه‌های مشخصی را در نظر بگیرند. این افراد برای این که در مصرف سوخت صرفه جویی کنند بهتر است که به جای استفاده از اتومبیل‌های شخصی از مترو و یا اتوبوس استفاده کنند. به این ترتیب می‌توانند از کارت‌های اتوبوس که خیلی با صرفه هستند استفاده کنند و در هزینه‌های خود به خوبی صرفه جویی کنند.

هزینه خرید و یا اجاره کردن خانه
اگر در صدد هستید که در استانبول زندگی کنید باید ابتدا یک مکان را برای سکونت خود در نظر بگیرید. می‌توانید خانه‌ای را برای خرید در نظر داشته باشید که برای انجام این کار باید در رابطه با مبلغ خرید خانه تحقیق‌های زیادی را به عمل آورید. اگر بودجه کافی برای خرید خانه در اختیار ندارید می‌توانید خانه‌ای را اجاره کنید و با املاکی‌ها تماس بگیرید. املاکی‌ها می‌توانند خانه‌هایی با کرایه‌های بسیار مناسب را برای شما پیدا کنند تا بتوانید این خانه‌ها را با مبلغ‌های پایین اجاره کنید.
 

هزینه تفریح
کسانی که استانبول را برای سکونت در نظر می‌گیرند باید بدانند که هزینه تفریح در این شهر کمی بالا است. برای این که در پرداخت این هزینه‌ها صرفه جویی کنند باید بودجه و درآمد خود را به خوبی مدیریت کنند. اگر برنامه ریزی و مدیریت در بودجه بندی حقوق خود داشته باشند می‌توانند آخر هفته‌ها را در یک مکان تفریحی در استانبول سپری کنند و هزینه‌های مناسب و مشخصی را برای تفریح و سرگرمی‌های مورد نظر خود پرداخت کنند. لازم به ذکر است که میزان مبلغ مربوط به سرگرمی‌های مختلف در این شهر را می‌توانید از طریق اینترنت و برنامه‌های آنلاین به دست آورید.

جمع بندی
باید بگوییم که استانبول یک شهر بسیار زیبا و دیدنی در کشور ترکیه به شمار می‌رود که بسیاری از مردم به دنبال سکونت در این منطقه هستند. اما این اشخاص باید بدانند که برای زندگی کردن در این شهر باید بودجه بندی بسیار دقیقی داشته باشند. زیرا این منطقه به عنوان یک شهر گران قیمت شناخته شده است که باید برای سکونت در آن میزان درآمد خودشان را با دقت هر چه بیشتر مورد بررسی قرار دهند. 





ارسال دیدگاه