مقایسه قبرس شمالی و اروپا

فرق قبرس شمالی با اروپا

مقدمه 

افراد زیادی هستند که از کشور ما به خارج از ایران مهاجرت می‌کنند. برخی از این اشخاص به کشورهای اروپایی و بعضی از آنها هم به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند. اما بین این کشورها تفاوت‌های فاحشی وجود دارد که این افراد باید بر اساس این تفاوت‌ها مقصد خود را با دقت هر چه بیشتری برای مهاجرت و سکونت انتخاب کنند. 
 
مقایسه قبرس شمالی و اروپا از نظر آب و هوا 

باید توجه داشته باشید که قبرس شمالی دارای آب و هوایی مرطوبت و معتدل است. زیرا در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. اما کشورهای اروپایی دارای آب و هوایی شرجی و بارانی هستند. برخی از کشورهای اروپایی از نظر جغرافیایی در نزدیکی قطب واقع شده‌اند. از این رو بسیار سرد هستند. کشورهای اسکاندیناوی از قبیل این منطقه‌ها به شمار می‌روند. 

مقایسه اروپا با قبرس شمالی از نظر وضعیت اقتصادی 

باید بدانید که هم کشورهای اروپایی و هم قبرس شمالی دارای اقتصادی رو به پیشرفت هستند. از این لحاظ نمی‌توانیم بگوییم که قبرس دارای اقتصادی ضعیف است. زیرا این کشور نیز همگام با برخی از کشورهایی که در قاره اروپا قرار گرفته‌اند به پیش می‌رود تا از نظر اقتصادی و از لحاظ تولید و واردات و صادرات به درجه بسیار عالی در سطح جهان دست پیدا کند. 

اخذ ویزا در قبرس شمالی و اروپا 

گرفتن ویزا برای افرادی که به قبرس مهاجرت می‌کنند کار راحتی است. اما دریافت ویزا برای کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند سخت است. زیرا کشورهای اروپایی با نظارت اتحادیه اروپا به مهاجران ویزا می‌دهند. اما مهاجرت به قبرس شمالی خیلی راحت‌تر از عزیمت به اروپا است. به همین خاطر بسیاری از مردم به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند. 

ویزای شینگن و اتحادیه اروپا 

کشورهای اروپایی به جز انگلیس در اتحادیه اروپا هستند و به شما ویزای شینگن را اعطا می‌کنند. اما قبرس شمالی در اتحادیه اروپا نیست و ویزای شینگن نیز ندارد. از این رو اگر به یکی از کشورهای اروپایی سفر کنید می‌توانید با ویزای شینگن به اقصی نقاط اروپا بروید. اما این موضوع در رابطه با قبرس شمالی صدق نمی‌کند. 


وضعیت ادامه تحصیل در قبرس شمالی و اروپا 

اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از کشورهای خارجی را دارید بهتر است که قبرس شمالی را انتخاب کنید. زیرا شهریه بسیاری از مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها در این کشور پایین است و شما به آسانی می‌توانید وارد این دسته از مراکز آموزشی شوید. اما بسیاری از کشورهای اروپایی دارای مدارس و دانشگاه‌های گران قیمت هستند که البته وارد شدن به این مراکز آموزشی نیز بسیار سخت و دشوار است. به همین دلیل بهترین گزینه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور این است که در یکی از مدارس و یا دانشگاه‌های موجود در قبرس شمالی ثبت نام کنید. 
 
جمع بندی 

اگر قصد دارید که به کشورهای خارجی عزیمت کنید قبل از هر چیز لازم است که در رابطه با تمام نکته‌های مهم مربوط به کشورهای مورد نظر خود تحقیق‌های زیادی را به عمل آورید. به این ترتیب اطلاعات خود در زمینه موارد با اهمیت از قبیل تحصیل، کار، شیوه زندگی، موقعیت جغرافیایی، اقتصاد و غیره برای زندگی در منطقه مورد نظر خود افزایش می‌دهید. 





ارسال دیدگاه