مقایسه خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی

ترکیه ملک بخرم یا قبرس شمالی؟

مقدمه 

شما عزیزانی که دارای سرمایه کافی برای مهاجرت به خارج از ایران هستید هم می‌توانید در ترکیه و هم در قبرس شمالی سکونت کنید. می‌توانید در این کشورها ملک مورد نظر خود را خریداری کنید و بر اساس این موضوع به دریافت اقامت در این منطقه‌ها اقدام کنید. اما باید در رابطه با خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی تحقیق کنید. 

خرید ملک در ترکیه 

شما عزیزان می‌توانید با خرید ملک در کشور ترکیه در این منطقه اقامت دائم را هم برای خود و هم برای خانواده خودتان اعم از فرزندان و همسر دریافت کنید. زمانی که به خرید ملک در این کشور اقدام می‌کنید تمام هزینه‌ها را باید با واحد پول این کشور که لیر است پرداخت کنید. شما می‌توانید ملک دلخواه خود را به صورت ویلایی و یا به صورت آپارتمان در یکی از شهرهای مختلف در ترکیه خریداری کنید. با سرمایه گذاری در این کشور از طریق خرید خانه می‌توانید کسب و کار خود را نیز علاوه بر دریافت شهروندی این کشور به راه اندازید و به کار تجاری در این منطقه نیز مشغول شوید. 

خرید ملک در قبرس شمالی 

درست است که با خرید ملک در قبرس شمالی هم مانند ترکیه می‌توانید شهروندی این کشور را دریافت کنید اما خرید خانه در این منطقه کمی با خرید ملک در کشور ترکیه تفاوت دارد. اگر بخواهیم به مقایسه خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی اقدام کنیم باید بگوییم که در قبرس برای خرید ملک دلخواه خود باید واحد پول انگلستان را پرداخت کنید. به طور کلی معامله‌های این‌چنینی در این منطقه با پوند انجام می‌شوند. در حالی که واحد پول قبرس شمالی نیز لیر است. این موضوع را در هنگام خرید خانه در این جزیره قبرس شمالی نباید از یاد ببرید. 
یکی از دلایل محبوبیت خرید ملک در قبرس شمالی برخلاف ترکیه این است که در قبرس شمالی، شرایط پرداخت بسیار راحت‌تر است. به عنوان مثال افراد می‌توانند با 20 یا 30 درصد پیش پرداخت در قبرس شمالی صاحب ملک شوند و الباقی مبلغ را تا 5 سال یا حتی 20 سال به صورت اقساطی و بدون سود پرداخت کنند. همچنین چون استانبول بسیار مورد علاقه ایرانیان است، اما در حال حاضر قیمت‌ها در استانبول بسیار سرسام آور بالا رفته و مالیات‌های سنگینی هم دارد، خیلی از ایرانی‌ها به سمت قبرس شمالی آمده‌اند. 

مراجعه به بنگاه‌های معاملات ملکی 

توجه داشته باشید که برای خرید خانه هم در قبرس شمالی و هم ترکیه لازم است که با افرادی که در این عرصه شغلی خبره و کارشناس هستند به مشورت اقدام کنید. کسانی که در بنگاه‌های معاملات ملکی در این کشورها کار می‌کنند همیشه می‌توانند بهترین خانه‌ها با متراژ مورد نظر شما را بیابند و به شما عزیزان معرفی کنند. با ارتباط با این دسته از افراد متخصص می‌توانید به خرید ملک‌های مسکونی برای دریافت اقامت در این کشورها اقدام کنید. لازم به ذکر است که قبرس و ترکیه قوانین مربوط به خودشان را در هنگام خرید و فروش خانه دارند و شما عزیزان در زمان معامله ملک مورد پسند خود باید این مقررات و قوانین را با دقت هر چه بیشتری مورد بررسی قرار دهید. در نتیجه می‌توانید خانه‌های مورد علاقه خود با ویوی زیبا در این منطقه‌های بی نظیر را خریداری کنید. 
 
جمع بندی 

اگر قصد اقامت در یکی از کشورهای قبرس شمالی و ترکیه را دارید قبل از هر چیز باید این دو منطقه را از هر نظر با هم مقایسه کنید. سپس می‌توانید از طریق سرمایه گذاری در این کشورها اقامت بگیرید. می‌توانید سرمایه گذاری را در خرید خانه برای سکونت خود و خانواده انجام دهید. با انجام این کار بهترین املاک و خانه‌های مسکونی در ترکیه و قبرس شمالی از طرف متخصص‌ها به شما عزیزان معرفی می‌شوند.  





ارسال دیدگاه