معروف‌ترین غذاهای سنتی اماراتی

معروف‌ترین غذاهای سنتی اماراتی ؛ غذای خوشمره دبی چیا هست؟

معروف‌ترین غذاهای سنتی اماراتی

غذا و آداب غذا خوردن در هر کشور می‌تواند نشان دهنده فرهنگ آن منطقه باشد. امارات نیز جزو آن دسته از کشورهایی به شمار می‌رود که دارای غذاهای سنتی زیادی است و آداب و سنن خاص خود را در این زمینه دارد. برای این که بتوانید با مردم این منطقه ارتباط خوبی برقرار کنید بهتر است که از آداب و سنن آنها مطلع باشید. 

بیشتر بخوانید : نگاهی به تاریخ و فرهنگ باستانی امارات 

ماندی 

یکی از غذاهای عربی که در امارات توسط مردم این منطقه طبخ می‌شود و یک غذای سنتی و اصیل است ماندی نام دارد. این غذا ریشه یمنی دارد و نشان دهنده فرهنگ غنی مردم در امارات است. این غذای اصیل هم با گوشت شتر و هم با گوشت مرغ پخته می‌شود. این غذا بر روی آتش گریل می‌شود و همراه با برنج مصرف می‌شود. به جای گوشت شتر و مرغ از گوشت بره نیز می‌توان در طبخ ماندی استفاده کرد. در پخت این غذا از روغن استفاده نمی‌شود. 

هریس 

هریس یک نوع غذای عربی و اصیل در امارات است که ظاهری شبیه به حلیم دارد و در بسیاری از رستوران‌های دبی و سراسر امارات نیز به شما ارائه می‌شود. در طبخ این غذا از مرغ یا گوشت گوسفند استفاده می‌شود و در هنگام سرو با پیاز سرخ شده نیز تزیین می‌شود. 

ماجبوز 

یکی از خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای عربی در امارات ماجبوز نام دارد. برنج باسماتی یکی از مواد تشکیل دهنده ماجبوز است. از انواع گوشت نیز در طبخ این غذا استفاده می‌شود. این غذا را می‌توانید با مقدار زیادی از انواع سبزیجات نیز سرو کنید. 

بیشتر بخوانید : معرفی پنج رستوران لوکس در امارات

بریانی 

از قبیل اصیل‌ترین غذاهای عربی اماراتی بریانی است. این غذا در بسیاری از کشورها از قبیل ایران نیز طبخ می‌شود. اما بریانی در هر کشور با مدل‌های گوناگونی پخته می‌شود. بریانی در امارات از ترکیب برنج، گوشت قرمز، زعفران، کشمش، مغزهای مختلف از قبیل بادام و گردو پخته می‌شود و طعم لذیذی دارد و بسیار انرژی زا است. 


سالونا مرغ 

یکی از مواد غذایی بی نظیر و خوشمزه اصیل که بر سر سفره بسیاری از اعراب در امارات دیده می‌شود و جایگاه ویژه‌ای در این کشور دارد سالونا مرغ است. این غذا با استفاده از مرغ، زنجبیل، زردچوبه، روغن زیتون، سیر، فلفل قرمز تند و پیاز طبخ می‌شود و با برنج مصرف می‌شود. 

تاهتا مالیه 

تاهتا مالیه یک غذای اماراتی اصیل است که از ماهی شور در پخت این غذا استفاده می‌شود. این غذا دارای قدمتی طولانی در این کشور است. برخی از مردم در پخت این نوع غذا از میگو و یا از تن ماهی استفاده می‌کنند. در واقع انتخاب میگو و یا نوع ماهی در طبخ این غذا کاملاً سلیقه‌ای است و بستگی به ذائقه مردم دارد. 

بیشتر بخوانید : آداب و رسوم مردم و آشنایی با فرهنگ اماراتی‌ها
 
جمع بندی 

اگر به دبی مسافرت می‌کنید بهتر است که برای کسب اطلاعات در رابطه با رسوم و سنت‌های مردم در این دیار با انواع غذاهای محلی و سنتی امارات نیز آشنا شوید. زیرا زمانی که با این مواد غذایی آشنایی پیدا می‌کنید در واقع می‌توانید با فرهنگ مردم در این سرزمین نیز آشنا شوید. به این دلیل که غذا در فرهنگ مردم در هر کشور و در امارات نقش مهمی را ایفا می‌کند. 





ارسال دیدگاه