معرفی فرودگاه ارجان قبرس شمالی

فرودگاه بین المللی قبرس

مقدمه 

برخی از فرودگاه‌ها در سراسر جهان و در کشورهای مختلف به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کنند. فرودگاه ارجان در قبرس شمالی نیز با این روند فعالیت خود را در حیطه پروازهای مختلف انجام می‌دهد. این فرودگاه در بخش شمالی جزیره قبرس یعنی در قسمت ترکی این منطقه قرار گرفته است و بسیاری از پروازهای مختلف در بین کشورها را کنترل و هدایت می‌کند. 
 
همه چیز در مورد فرودگاه ارجان در قبرس شمالی 

باید بدانید که فرودگاه ارجان که در قبرس شمالی قرار گرفته است که دارای کد یکتا با علامت اختصاری ECN است. این مکان یک فرودگاه همگانی است. سطح کف این مکان با استفاده از سنگ‌فرش‌های با دوام و بسیار زیبا پوشش داده شده است. طول باند در این فرودگاه بین‌المللی برابر با 2755 متر است. فرودگاه مورد نظر در یکی از شهرهای زیبا در قبرس شمالی به نام نیکوزیای شمالی واقع شده است که مرکز این بخش از جزیره قبرس محسوب می‌شود. این مکان از سطح دریا با ارتفاع 123 متر ساخته شده است. 

تاریخچه فرودگاه ارجان 

فرودگاه ارجان در قبرس شمالی هم اکنون به عنوان تنها فرودگاه غیر نظامی در این منطقه شناخته می‌شود. این مکان در زمان جنگ جهانی دوم به واسطه ارتش بریتانیا ساخته شد. در آن زمان از این مکان به عنوان یک فرودگاه نظامی استفاده می‌شد. اما بعد از این که این قسمت از جزیره قبرس توسط ارتش ترکیه تصرف شد، این فرودگاه از حالت نظامی به حالت غیر نظامی درآمد. این مکان در سال 2015 بازسازی شده است. بازسازی فرودگاه ارجان تا سال 2020 به طول انجامید و در طول این 5 سال تمام قسمت‌های این مکان به خوبی بازسازی و مدرنیته شدند. 

شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه ارجان 

فرودگاه ارجان یک مکان بزرگ است که شرکت‌های هواپیمایی زیادی در این فرودگاه وجود دارند و به فروش بلیط به مسافران عزیز اقدام می‌کنند. این شرکت‌های هواپیمایی را در این صفحه نام می‌بریم: 
1-    آنادولوجت 
2-    اطلس گلوبال 
3-    کرندون ایرلاینز 
4-    پگاسوس ایرلاینز 
5-    ترکیش ایرلاینز 
6-    فری برد ایرلاینز 
تمام این شرکت‌های نام‌برده‌شده در سطح بالای بین‌المللی فعالیت دارند. 

ویژگی‌های فرودگاه ارجان قبرس شمالی 

فرودگاه بین‌المللی ارجان در قبرس شمالی دارای مشخصه‌های بارزی است که ما در این صفحه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: 
-    این فرودگاه تنها راه دسترسی هوایی به مرکز جزیره قبرس در دریای مدیترانه به شمار می‌رود. 
-    روزانه بیشتر از 100 پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود. 
-    این فرودگاه یکی از مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد در جزیره قبرس محسوب می‌شود. 
-    نوع این فرودگاه کاملاً خصوصی است و با طراحی و ساختاری بسیار شیک و مدرن به چشم می‌خورد. 
 
نیازمندی‌های مسافران در فرودگاه

مسافرانی که از کشورهای دیگر وارد این فرودگاه می‌شوند و به قبرس شمالی ورود می‌کنند، پس از رد شدن از گیت به چند باجه نیاز پیدا می‌کنند که این باجه‌ها عبارتند از:
●    باجه سیمکارت
●    بادجه اجاره خودرو
●    باجه تاکسی
در قبرس شمالی مترو وجود ندارد و شما برای جابجایی باید از تاکسی استفاده کنید. اگر شما از طریق دعوتنامه شرکت ما به قبرس شمالی آمده‌اید، لیدرهای ما برای گرفتن تاکسی شما اقدام خواهند کرد. در غیر اینصورت نیز، خودتان می‌توانید از تاکسی‌ها جهت رفت و آمد استفاده کنید. لازم به ذکر است که در مورد سیمکارت و اجاره خودرو در مقالات بعدی توضیحات کامل را به شما ارائه می‌دهیم.

جمع بندی 

در صورتی که قصد دارید به قبرس شمالی سفر کنید می‌توانید برای خرید بلیط مورد نیاز خود با شرکت‌های هواپیمایی که در فرودگاه ارجان در این منطقه فعالیت دارند تماس بگیرید و به این صورت بلیط خود را خریداری کنید. باید نسبت به کیفیت پروازهای این فرودگاه و برنامه ریزی دقیقی که دارد اطمینان داشته باشید. به این دلیل که این مکان تحت عنوان یک فرودگاه مهم و معتبر در قبرس شمالی به شمار می‌رود. 





ارسال دیدگاه