معرفی بناهای تاریخی قبرس شمالی

قبرس شمالی آیا بناهای تاریخی داره؟

مقدمه 

قبرس یک جزیره بسیار زیبا در شمال کشور ترکیه و در قسمت شرقی دریای مدیترانه است که افراد زیادی هر ساله به این منطقه مسافرت می‌کنند. بناهای تاریخی متعددی در این کشور وجود دارند که دیدن آنها خالی از لطف نیست. زمانی که به قبرس شمالی سفر می‌کنید بهتر است که از این مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های این منطقه دیدن کنید. 
 
قلعه سنت هیلاریون
 

قلعه سنت هیلاریون یکی از بناهای تاریخی در قبرس شمالی است که بهترین منطقه برای مشاهده تپه‌ها و دره‌های عمیق در این جزیره محسوب می‌شود. از این قلعه در جنگ‌های صلیبی به عنوان یک مکان مناسب برای سنگرگیری استفاده می‌شده است. 

دیواره‌های شهر فاماگوستا 

زمانی که این دیواره‌ها ساخته شدند بسیار بلند بودند. اما به‌ مرور زمان و به واسطه ونیزی‌ها بخش‌های دیگری نیز به این دیوارها افزوده شدند تا محافظ خوبی برای شهر در جنگ با عثمانی باشند. امنیت شهر به وسیله این دیوارها در جنگ تأمین می‌شده است. 

کلیسای سنت بارناباس 

کلیسای سنت بارناباس دارای قدمتی دیرینه است و قدمت این ساختمان به بیشتر از 260 سال پیش می‌رسد. از این رو به عنوان یکی از بناهای تاریخی این منطقه به شمار می‌رود. این کلیسا در شهر فارماگوستا واقع شده است. قبر سنت بارناباس نیز در همین کلیسا قرار دارد. 

مسجد لالا مصطفی پاشا 

مسجد لالا مصطفی پاشا یکی از دیدنی‌ترین بناهای تاریخی در قبرس شمالی است که مکانی برای تاج گذاری پادشاهان غیابی بوده است. این مسجد قبل از حمله عثمانی به این منطقه یک کلیسا بود که سنت نیکلاس نام داشت. پس از حمله عثمانی این کلیسا به نام یکی از ژنرال‌های عثمانی به نام فاتح نام گذاری شد. تصاویر اسلیمی زیادی بر دیوارها و سقف این مسجد به چشم می‌خورند. 

کوریون باستان 

این بنای دیدنی تاریخ یونان در کنار دریای نیلگون را نشان می‌دهد. به طور کلی کوریون باستان یکی از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین بناهای موجود در قبرس شمالی محسوب می‌شود. تاریخ دوران نوسنگی را می‌توانید در میان خرابه‌های کوریون باستان مشاهده کنید و به این صورت به بزرگی و عظمت تاریخ یونان قدیم پی برید. کلیسای بیزانس نیز در همین منطقه قرار دارد که حتماً با سفر به این مکان باید از آن دیدن کنید. 

سالامیس باستان 

در خرابه‌های سالامیس باستان می‌توانید مجسمه‌های بزرگ و بدون سر را مشاهده کنید که توسط مسیحی‌های متعصب خراب شده‌اند. شهر تاریخی سالامیس در قرن 12 قبل از میلاد ساخته شده است و در گذر زمان و در طول تاریخ با پیشرفت‌های زیادی همراه بود. اما در اثر زلزله و بلایای طبیعی و همین‌طور به دلیل حمله اعراب به این شهر بسیاری از ساختمان‌های سالامیس از بین رفته‌اند و امروزه خرابه‌ای از آنها بر جای مانده است. 
 
جمع بندی 

توجه داشته باشید که با دیدن منطقه‌های تاریخی و باستانی موجود در قبرس شمالی می‌توانید با گذشته یونان و عثمانی و رم باستان در این منطقه آشنا شوید. این بناها بسیار زیبا و با عظمت هستند و اگر به قبرس مسافرت می‌کنید لازم است که دیدن این منطقه‌های تاریخی را در برنامه سفر خود قرار دهید تا به عظمت این مکان به خوبی پی ببرید. 





ارسال دیدگاه