قوانین و محدودیت های خرید و عقد قرارداد ملک در ترکیه

قوانین و محدودیت های خرید و عقد قرارداد ملک در ترکیه ؛ برخی از شرایط و عقود محدودیت‌های ملکیت ، شرایط مالی ، تصویب اراضی و ..

برای یک خریدار خارجی که قصد دارد ملکی در ترکیه بخرد، شرایط و محدودیت‌های خاصی وجود دارد. این محدودیت‌ها توسط قوانین و مقررات ملی و یا شرایط خاص مربوط به خریداران خارجی تعیین می شود. برخی از شرایط و عقود معمولاً شامل موارد زیر می‌شود:
1. محدودیت‌های ملکیت: برخی از مناطق و نواحی در ترکیه ممکن است محدودیت‌هایی برای مالکیت خریداران خارجی داشته باشند. برای مثال، در برخی از مناطق تاریخی یا استراتژیک، مالکیت خارجیان محدود شده است.
2. شرایط خاص برای خرید ملک: شرایط خاصی برای خرید ملک توسط خریداران خارجی وجود دارد، مانند وجود مجوزهای خاص یا ارائه اطلاعات مالی و تضمین‌های بانکی.
3. شرایط مالی: خریداران خارجی ممکن است به شرایط مالی خاصی تحت عنوان پرداخت مالیات، هزینه‌های ثبت و پرداخت مبالغ به صورت نقدی یا اقساط تحت عنوان شرایط مالی ملزم شوند.
4. تصویب اراضی: در صورتی که خرید ملک شامل تصویب اراضی و ساخت ملک جدید باشد، ممکن است شرایط و محدودیت‌های خاصی وجود داشته باشد که باید توسط خریدار پیروی شود.
5. مشاوره حقوقی: خریدار خارجی نیاز به مشاوره حقوقی دارد تا درک بهتری از شرایط قانونی و عقود مربوط به خرید ملک در ترکیه داشته باشد و حقوق خود را حفظ کند.
با توجه به این نکات، مشاوره با مشاوران و متحصصان گروه مهرداد گردی می‌تواند به شما کمک کند تا با شرایط و محدودیت‌های مربوطه آشنا شوید و فرآیند خرید ملک را به طور موفقیت‌آمیز انجام دهید.
 

برخی از محدودیت ها خرید ملک در ترکیه

•  هر شهروند خارجی می‌تواند تا حداکثر 30 هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را خریداری کند. این مساحت می تواند برای استفاده شخصی، سرمایه‌گذاری یا اهداف تجاری باشد.

قوانین و محدودیت های خرید و عقد قرارداد ملک در ترکیه
 
•  شهروندان خارجی در ترکیه در برخی مناطق نظامی-امنیتی حق تملک یا اجاره خانه در ترکیه را ندارند. این محدودیت‌ها ممکن است به دلایل امنیتی و استراتژیک اعمال شده باشند و به منظور حفظ امنیت ملی و منافع استراتژیک کشور باشند. در برخی مناطق نظامی-امنیتی، تملک یا اجاره اراضی به افراد خارجی محدود شده و ممنوع است. این مناطق معمولاً شامل مناطق مرزی، مناطق استراتژیک نظامی، مناطق حساس امنیتی و مراکز نظامی است.
•  شهروندان خارجی و یا شخصیت‌های حقوقی ثبت شده در خارج از ترکیه می‌توانند از مالکین و موسسات مالی معتبر درخواست خرید اعتباری داشته باشند و درخواست‌های اعتباری برای خرید ملک در ترکیه را ارائه کنند. قانونی که محدودیتی در این خصوص اعمال نمی‌کند، وجود ندارد. بسیاری از بانک‌های معتبر در ترکیه امکانات اعتباری را برای خرید ملک به شهروندان خارجی و شخصیت‌های حقوقی فراهم می‌کنند. این اعتبارات می توانند به شکل تسهیلات وام مسکن یا خط اعتباری ارائه شوند و شرایط آنها بسته به سیاست‌ها و قوانین مالی و بانکی متفاوت است. 
•  شرایطی که باعث می‌شود ملک و عقود مربوطه کالم یکن طلقی شوند عبارت از "شرایط فسخ" هستند. این شرایط در قراردادهای خرید و فروش ملک معمولاً به صورت صریح یا ضمنی تعریف می‌شوند و مواردی را مشخص می‌کنند که در صورت وقوع آنها، قرارداد به طور خودکار فسخ می‌شود و طرفین از تعهدات قراردادی معاف می‌شوند.

•  بعضی از شرایط فسخ معمولاً شامل موارد زیر می‌شوند:
-  نقض تعهدات: در صورتی که یکی از طرفین نقش تعهدات قراردادی را نقض کند، مانند عدم پرداخت مبالغ معامله یا عدم انجام تعهدات دیگر، طرف دیگر حق دارد که قرارداد را فسخ کند. 
-  .2 شرایط خاص: قراردادهای خاص، شرایط خاصی را برای فسخ در نظر می گیرند، مانند عدم تأمین مواد و شرایط ساختمانی، تأخیر در تحویل ملک و غیره.
-  عدم اجرای قانونی: در صورتی که قراردادی تحت قوانین و مقررات مربوطه قانونی نباشد یا با قوانین مخالفت کند، اجازه فسخ قرارداد داده می شود. 
-  با توجه به این نکات، مهم است که هرگز پیش از امضای قرارداد خرید ملک، شرایط و مقررات مربوطه را با دقت بررسی کنید و از وکیل یا مشاور ملکی معتبر مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که همه شرایط به درستی در نظر گرفته شده‌اند و حقوق و منافع شما حفظ شده است.
برای مشاوره رایگان در واتساپ میتوانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.





ارسال دیدگاه