طریقه ریجستری کردن گوشی در ترکیه

چطوری گوشیمو در ترکیه ریجستر کنم؟

طریقه ریجستری کردن گوشی در ترکیه ؛ افرادی که گوشی‌های همراه خود را از خارج از ترکیه به داخل این کشور وارد می‌کنند و قصد استفاده از آن را در این کشور دارند، باید بدانند که این گوشی‌ها مثل هر کشور دیگری از قبیل ایران بعد از یک مدت غیر فعال می‌شوند. در ترکیه قانون 120 روز است. به این معنی که یک گوشی به محض این که از خارج از کشور وارد ترکیه شود و سیم کارت ترک روی گوشی قرار داده شود بعد از 120 روز غیر فعال می‌شود.

پیشنهاد : برای خرید خط رند در ترکیه میتوانید از سایت مهردادگردی تهیه کنید.

موارد مهم در رجیستر کردن گوشی در ترکیه

اگر افراد بخواهند گوشی‌های وارداتی خود در ترکیه را ثبت کنند، باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهند:
1- اول این که برای انجام این کار تا 120 روز فرصت دارند.
2- در وهله بعد برای رجیستر کردن گوشی باید حتماً کیملیک یا کارت اقامت ترکیه را داشته باشند که یک موضوع خیلی با اهمیتی به شمار می‌رود.
3- موضوع بعد به هزینه رجیستر کردن گوشی در کشور ترکیه مربوط می‌شود که در حال حاضر یعنی در سال 2023 این هزینه برابر با 20 هزار لیر است که این مبلغ در سال جدید یعنی در سال 2024 افزایش خواهد داشت و حدود 31 هزار لیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید : خرید سیمکارت در ترکیه

فرایند رجیستر کردن گوشی

کسی که قصد رجیستر کردن گوشی خود را دارد باید به نزدیک‌ترین اداره مالیات به محل سکونت خود مراجعه کند و گوشی و کارت شناسایی خود را نیز به همراه داشته باشد. در اداره مالیات باید هزینه گوشی خود را پرداخت کند. ایمیل و یا شماره سریال گوشی در اداره مالیات ثبت می‌شود. بعد از این که شماره سریال گوشی ثبت شد و هزینه نیز پرداخت شد افراد باید از طریق e-devlet گوشی را به نام خود ثبت کنند که بعد از 24 تا 48 سال گوشی آنها فعال می‌شود.
در صورتی که این اشخاص نتوانند از طریق اداره مالیات گوشی خود را رجیستر کنند، می‌توانند به یکی از موبایل فروشی‌هایی که در دسترس آنها است مراجعه کنند. سپس از طریق این موبایل فروشی‌ها مالیات را پرداخت کنند. این فروشگاه‌های موبایلی از طریق e-devlet گوشی را برای این اشخاص ثبت می‌کنند.
اگر شما هم قصد رجیستر کردن گوشی‌های خود را دارید باید بدانید که فرقی ندارد گوشی شما از کدام برند باشد. شما باید گوشی خود با هر کدام از برندها که از خارج به داخل ترکیه وارد می‌شوند را پس از پرداخت هزینه ذکر شده برای فعال کردن به طور دقیق و کاملاً قانونی رجیستر کنید. توجه داشته باشید که اگر گوشی‌های شما دو سیم کارتی باشند برای فعال کردن آنها باید دو بار مبلغ عنوان شده برای رجیستری را پرداخت کنید تا بتوانید گوشی خود را رجیستر کنید.

جمع بندی

شاید برای شما جالب باشد و این سوال را مطرح کنید که اگر ما گوشی خود را رجیستر کنیم می‌توانیم آن را به قیمت گوشی‌های ترک در این کشور به فروش برسانیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر شما نمی‌توانید این گوشی را به قیمت گوشی‌های فابریک در کشور ترکیه بفروشید. اگر شما گوشی را وارد و رجیستر کنید نمی‌توانید آن را به قیمتی که در بازار است به فروش برسانید.




avatar
مهمان
10 ماه پیش

باید حتما کیملیک داشته باشیم؟


ارسال دیدگاه