سرکنسولگری ایران در استانبول کجاست؟

سفارت ایران در استانبول کجاست؟

مقدمه 

هر کدام از کشورهای مختلف که با ترکیه به نوعی از نظر سیاسی و اقتصادی و موارد دیگر در ارتباط ڴاست دارای یک سفارتخانه و سرکنسولگری در این منطقه است. به این ترتیب می‌تواند با کشور ترکیه رابطه‌ای مستقیم و مسالمت آمیز را برقرار کند. باید بدانید که از طریق این سرکنسولگری است که اقدامات سیاسی بین کشور ما با ترکیه برقرار می‌شود. 
 
سرکنسولگری ایران در استانبول کجاست؟ 

اگر قصد دارید که به سرکنسولگری ایران در شهر استانبول ترکیه مراجعه کنید لازم است که با توجه به آدرس دقیق به این مرکز بروید. آدرس دقیق سرکنسولگری ایران در ترکیه به عبارت زیر است: 
جاده استانبول - آنکارا، خیابان جاغال اوغلو، شماره 1، کد پستی 34410
این آدرس خیلی دقیق است و شما از روی نقشه نیز می‌توانید به آسانی به مرکز سرکنسولگری مورد نظر رجوع کنید. 

وظایف سرکنسولگری ایران در استانبول 

افرادی که به هر دلیلی در شهر استانبول زندگی می‌کنند در طول مدت اقامت خود در این شهر حتی یکبار که شده به سرکنسولگری ایران مراجعه می‌کنند. این مرکز وظیفه‌های مختلفی را بر عهده دارد که در این صفحه به شرح این وظایف اقدام می‌کنیم: 
1-    صدور گذرنامه و شناسنامه 
2-    مسائل دانشجویی 
3-    تبدیل و تمدید و همین‌طور تعویض گواهینامه 
4-    ترجمه مدارک اقامتی 
5-    تأیید مدارک و اسناد 
6-    ثبت مدارک مربوط به ازدواج 
7-    ثبت طلاق 
8-    صدور گواهی فوت 
9-    حمایت از ایرانی‌ها 
10-    برقراری رفاه حال ایرانی‌ها 

همان‌طور که متوجه شدید سرکنسولگری ایران در کشور ترکیه دارای وظیفه‌های متنوعی است که این وظایف را باید در قبال افراد ایرانی که شهروند کشور ترکیه هستند به جا آورد.
 
اهمیت وجود سرکنسولگری در ترکیه 

به دلیل این که بسیاری از مردم از کشور ما به ترکیه مهاجرت می‌کنند تا در این کشور به یک رفاه نسبی دست یابند و به کار و تحصیل و زندگی مشغول شوند سر کنسولگری نیز باید به عنوان یک مرکز حمایتی در این کشور وجود داشته باشد. این مرکز همیشه به حمایت همه‌منظوره از افراد ایرانی در کشور ترکیه اقدام می‌کند. مردم ایرانی نیز که در شهر استانبول در ترکیه زندگی می‌کنند پس از رو به رو شدن با مشکلات مختلف در عرصه‌های گوناگون در زندگی در این کشور می‌توانند به سرکنسولگری برای رفع و حل این مشکلات خود رجوع کنند. 

چه کسانی در سرکنسولگری ایران در ترکیه کار می‌کنند؟ 

افراد سیاستمدار که در عرصه سیاسی تحصیل کرده‌اند و به خوبی با قوانین مربوط به کشور ترکیه و همین‌طور ایران آشنا هستند در سرکنسولگری مدنظر مشغول به کار هستند. این افراد بر اساس تخصصی که دارند می‌توانند در هر عرصه از زندگی به افراد ایرانی که شهروند استانبول هستند از هر نظر کمک کنند و راهنمای خوبی در این شهر برای این دسته از افراد به شمار می‌روند. 

جمع بندی

سرکنسولگری یکی از مراکز رسمی و بسیار معتبر است که در شهر استانبول قرار دارد. افراد ایرانی که در ترکیه زندگی می‌کنند با برقراری ارتباط با این مرکز می‌توانند به بررسی و رفع مشکلات خود به واسطه افراد کارشناس در امر سیاسی و اقتصادی اقدام کنند. توجه داشته باشید که برای مراجعه به این مرکز جهت رفع اختلافات و مشکلات خود باید از قبل نوبت بگیرید. 





ارسال دیدگاه