جشن کریسمس در ترکیه چه روزی است

جشن کریسمس در ترکیه چه روزی است؟ 25 دسامبر جشن کریسمس در تمامی کشور ها

جشن کریسمس همواره جشن میلاد مسیح است که هر ساله در تمام کشور های دنیا جشن گرفته می‌شود، کشور ترکیه هم مسیحیان زیادی را در خود جای داده به همین دلیل آنها نیز کریسمس را در ترکیه جشن می‌گیرند.
جشن کریسمس در ترکیه بر اساس تاریخ تقویمی این کشور 25 دسامبر است که مردم ساکن ترکیه این روز را شادی می‌کنند. لازم به ذکر است که جشن کریسمس در ترکیه همان 25 دسامبر برگزار می‌شود اما لازم به ذکر است که این روز در تقویم ترکیه تعطیل نیست اما مردم با دریافت مرخصی این روز را جشن می‌گیریند و پایکوبی می‌کنند.
 
جشن کریسمس در ترکیه چه روزی است
 
مراسم کریسمس در استانبول چگونه است؟
مراسم کریسمس در استانبول همواره بسیار ویژه و عالی برگزار می‌شود به گونه‌ای که از چند روز قبل شهر استانبول و دیگر شهرها را آذین می‌بندند و برای تزیین از کاج استفاده می‌کنند و پایکوبی‌های گروهی دارند. در شب کریسمس اگر در شهرهای ترکیه پیاده‌روی کنید می‌توانید هدایای زیادی را از طرف مردم ترکیه و بابانوئل‌هایی که در شهر هستند دریافت نمایید. مراسم کریسمس در ترکیه بدین صورت است که اکثر خانواده‌ها یک مهمانی برگزار می‌کنند و شام مفصلی مانند یک بوقلمون کبابی دارند و این گونه این شب خاطره‌انگیز را به شادمانی می‌گذرانند.
رسم بوقلمون کبابی از دوره‌های بسیار دور در آداب و رسوم مردم ترکیه واقع شده و مردم هم از چندین روز قبل به خرید بوقلمون مشغول هستند. البته باید بگوییم که بیشتر افراد خوردن بوقلمون را در شب سال نو میلادی یعنی پایان روز دسامبر انجام می‌دهند اما برخی افراد علاقه دارند که خوردن آن را در شب کریسمس تجربه کنند.
 

مراسم کلیساهای استانبول
در کریسمس همان گونه که می‌دانید استانبول در کریسمس جدا از جشن و پایکوبی‌های خیابانی دارای مراسم بسیار مهمی است که توسط افراد مسیحی در کلیسا‌ها برگزار می‌شود و این امر بسیار اهمیت دارد. سه کلیسای بزرگ و مهم استانبول مراسم عشای ربانی را در شب کریسمس دارند، این مراسم آیین سپاسگزاری از خداوند هم گفته می‌شود.
مراسم کلیساها در ترکیه به خصوص استانبول در شب کریسمس اهمیت بسیار ویژه ای دارند به همین دلیل این گونه مراسمات در دو کلیسای مهم ترکیه انجام می‌گیرند. کلیسای سنت آنتونی آو پادوا و کلیسای یادبود کریمه دو کلیسای قدیمی و مهم ترکیه هستند که در آنها مراسم جشن کریسمس برای مسیحیان برگزار می‌شود. البته ناگفته نماند که تمام کلیساهای این شهر دارای مراسم مخصوص هستند اما دو مورد گفته شده بیشترین برنامه را تدارک می‌بینند.
  
بیشتر بخوانید: 5 تا کلاب خوب و امن استانبول
 

سخن پایانی
مراسم کریسمس برای مسیحیان ترک اهمیت بسیار زیادی دارد، لازم است بدانید که آنها مراسم‌های خود را نه تنها در روز خود کریسمس بلکه در شب کریسمس بیشتر برگزار می‌کنند. بسیاری از افراد در کلیساها و بسیاری در خانه به گرفتن جشن کریسمس مشغول هستند. تمام حال و هوای شهر آماده برای جشن سال نو میلادی است و یکی از بهترین خاطره‌های خود را می‌توانید رقم بزنید.
اگر قصد سفر به ترکیه را دارید همواره بهتر است که چند روز قبل از سال نو میلادی اقدام کنید تا شب کریسمس را در این شهر پایکوبی کنید و به شادی بپردازید.





ارسال دیدگاه