بازدید از خرهای معروف قبرس شمالی

خرهای معروف قبرس

مقدمه 

به طور کلی زمانی که به قبرس شمالی سفر می‌کنید لازم است که تمام موارد مهم مربوط به این منطقه را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این که می‌توانید از بناهای تاریخی و تمام جاذبه‌های دیدنی و طبیعت زیبا در این ناحیه دیدن کنید می‌توانید به بازدید از خرهای معروف قبرس شمالی نیز در این کشور اقدام کنید. شما با 3 ساعت رانندگی از مرکز گیرنه به سمت اخرین نقطه قبرس شمالی، وارد یک دهکده و روستای سرسبز می‌شوید که خرها در این منطقه در جاده حرکت می‌کنند و شما می‌توانید همانجا از آن‌ها بازدید کنید. 
 
خر قبرسی چیست؟ 

خر قبرس شمالی همان الاغ معروف است که با نژاد بسیار عالی در این منطقه تولید مثل می‌کند. این نوع خر دارای عذاب وجدان انسانی است و این موضوع در میان افرادی که در این منطقه زندگی می‌کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. دو نوع نژاد خر در این ناحیه از دریای مدیترانه تولید مثل می‌کنند.
 یک نمونه از این خرها به رنگ قهوه‌ای دیده می‌شوند که رنگ ناحیه شکم و دماغ آنها کمی روشن‌تر از سایر قسمت‌های بدن او است که از نژاد خرهای بومی کشور فرانسه است و به احتمال زیاد از زمان جنگ‌های صلیبی به این منطقه وارد شده است. 
نوع دیگر از این خرهای قبرسی که به تعداد کمتری در این ناحیه به چشم می‌خورد دارای جثه‌ای کوچک‌تر از نوع قبلی است. این نمونه از خرها با رنگ خاکستری دیده می‌شوند و نژاد آنها نیز به قاره آفریقا می‌رسد. لازم به ذکر است که تعداد خرهای قبرسی در بخش‌های یونانی‌نشین این منطقه بیشتر است. 

واردات خر از قبرس 

به دلیل این که خرهای قبرسی نژاد خیلی خوبی دارند و به دلیل جثه قدرتمند خود می‌توانند از پس کارهای دشوار برایند و بارهای سنگین را نیز جا به جا می‌کنند، بسیاری از کشورها این خرها را وارد می‌کنند. واردات خر از جزیره قبرس شمالی یکی از اموراتی است که برای باربری‌ها و برای کسانی که در امر تولید مثل این حیوان فعالیت دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. 

ویژگی‌های خر قبرس شمالی 

اگر قصد شناخت خرهای قبرس شمالی را دارید باید ابتدا به بررسی ویژگی این حیوان‌ها اقدام کنید که این مشخصه‌ها را در این بخش عنوان می‌کنیم: 
1-    این خرها بدنی قدرتمند و ورزیده دارند. 
2-    این نوع از حیوان‌ها با رنگ‌های قهوه‌ای تیره و یا خاکستری دیده می‌شوند. 
3-    خرهای قبرس شمالی به گونه‌ای پرورش می‌یابند که برای انجام کارهای سخت نیز بسیار مناسب هستند. عمده استفاده از این خرها در باربری‌ها است. 
4-    این خرهای قبرسی دارای اندامی ظریف و در عین حال تنومند هستند. 
5-    حیوان‌های مورد نظر پس از جنگ‌های صلیبی وارد این جزیره قبرس شمالی شده‌اند. 
6-    این خرها درگذشته به تعداد فراوان در قبرس شمالی وجود داشتند و بیشتر اوقات نیز توسط کشاورزها برای نقل و انتقال محصولات مختلف به کار می‌رفته اند. 
 
جمع بندی 

افراد زیادی هستند که در جزیره قبرس شمالی زندگی می‌کنند. این اشخاص علاوه بر این که در این جزیره به دیدن مکان‌های تاریخی می‌روند و در پاساژها به خرید انواع کالاهای دلخواه خود اقدام می‌کنند می‌توانند از حیوان‌های بومی این منطقه نیز دیدن کنند. دیدن خرهای قبرس شمالی که در سراسر جهان بسیار معروف هستند نیز در این منطقه خالی از لطف نیست. 





ارسال دیدگاه