از فرودگاه استانبول چطور بریم تکسیم؟

اگر بدون تور بیام استانبول بهترین راه برای جابجایی از فرودگاه استانبول به میدان تکسیم چی هست؟

از فرودگاه استانبول چطور بریم تکسیم؟ فرودگاه استانبول با میدان تکسیم حدود 40 کیلومتر فاصله دارد. یکی از پرسش‌هایی که برای بسیاری از مسافرانی که عازم استانبول هستند پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانند از فرودگاه استانبول به مرکز شهر استانبول یعنی تکسیم بروند. برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید بدانیم که مسافر با تور به استانبول آمده است یا تنها بلیط استانبول را تهیه کرده و وارد این شهر شده است. افرای که با تور به این شهر سفر کرده‌اند، دارای ترانسفر فرودگاهی هستند و تا هتلی که برایشان رزرو شده است، همراهی می‌شوند. اما افرادی که بدون تور و تنها با بلیط به استانبول آمده‌اند باید یکی از روش‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم را استفاده کنند.

بیشتر بخوانید : وسایل نقلیه عمومی در ترکیه
از فرودگاه استانبول چطور بریم تکسیم؟

استفاده از تاکسی
اگر تعداد مسافران بین 1 تا 4 نفر باشد، تاکسی گزینه مناسبی است و به ارحتی می‌توانند از فرودگاه استانبول به میدان تکسیم بروند. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشند این است که هنگام محاسبه هزینه تاکسی سرشان کلاه نرود. برای جلوگیری از این مورد، مسافر باید قبل از خروج از فرودگاه از طریق بادجه های مخصوص، قیمت حدودی هزینه تاکسی از فرودگاه استانبول تا تکسیم را چک کنند. البته هزینه ای که در این بادجه ها نوشته شده است کاملاً حدودی است و با زیاد بودن ترافیک قیمت کمی بالاتر می‌رود.
 
از فرودگاه استانبول چطور بریم تکسیم؟

استفاده از اتوبوس‌های Havaist
دومین گزینه استفاده از اتوبوس‌های Havaist است. این اتوبوس را می‌توانید پس از خروج از درب فرودگاه در طبقه منفی 2 پیدا کنید. این اتوبوس‌ها به مقصدهای مختلف سفر می‌کنند که یکی از این مقاصد، میدان تکسیم است. مسافران پس از ورود به طبقه منفی دو می‌توانند با اعلام مقصد موردنظر خود به مسئول مربوطه به سمت جایگاه مورد نظر هدایت شوند. لازم به ذکر است که بهترین راه و ساده‌ترین راه برای رفتن به تکسیم از فرودگاه استانبول، استفاده از همین اتوبوس هاست.
 
استفاده مترو
یکی از دیگر روش‌ها استفاده از مترو است. این مترو از فرودگاه صبیحا تا کایتهانه حرکت می‌کند. مسافر باید در ایستگاه کایتهانه پیاده شود و با استفاده یک مترو دیگر به تکسیم برود. این روش به دلیل اینکه فرد باید دو مترو سوار شود، ممکن است کمی اذیت کننده باشد.

بیشتر بخوانید : نقشه فارسی مترو استانبول
 

استفاده از ترانسفر وی ای پی
آخرین راه برای رسیدن به میدان تکسیم از فرودگاه استانبول، استفاده از ترانسفر وی ای پی است. در فرودگاه استانبول، باجه‌های مخصوص برای استفاده از این ترانسفرها وجود دارد که ماشین‌های لوکسی برای این خدمات استفاده می‌شود.

جمع بندی
در این مقاله به بررسی روش‌های رفتن به تکسیم از فرودگاه استانبول پرداختیم. دو روش اول، خصوصاً استفاده از اتوبوس‌های Havaist به مراتب بهتر و ساده‌تر از دیگر روش‌هاست. همچنین در روش سوم مسافر باید دو مترو سوار شود تا بتواند به میدان تکسیم برسد و به همین علت این روش چندان راحت نیست.




avatar
مهمان
10 ماه پیش

عالی بود ?


ارسال دیدگاه