اخذ گواهینامه رانندگی در امارات

اخذ گواهینامه رانندگی در امارات ؛ با گواهینامه بین المللی میتونم در امارات رانندگی کنم یا باید گواهینامه بگیرم؟

اخذ گواهینامه رانندگی در امارات

اگر جزو افرادی هستید که در امارات زندگی می‌کنید و یا قصد مهاجرت به این کشور را دارید لازم است که به دریافت گواهینامه رانندگی در این منطقه اقدام کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید از خودرو شخصی خود برای رفت و آمد در نواحی مختلف این کشور استفاده کنید. برای اخذ گواهینامه رانندگی این کشور بهتر است که به بررسی قوانین بپردازید. 

اخذ گواهینامه رانندگی در امارات 

در صورتی که به دنبال دریافت گواهینامه امارات هستید قبل از هر چیز باید بدانید که این کار کمی دشوار است. شما باید با تمام قوانین و مقررات حاکم بر امارات آشنا باشید تا بتوانید گواهینامه خود را دریافت کنید. ارائه گواهینامه در این کشور به شما به صورت کاملاً استاندارد انجام می‌شود. شما باید ابتدا در آزمون تئوری و سپس در امتحان عملی در امارات شرکت کنید و پس از قبول شدن در این امتحان‌ها به دریافت گواهینامه خود اقدام کنید. 

بیشتر بخوانید : فرصت های شغلی در امارات

شرایط دریافت گواهینامه رانندگی در امارات 

شرایط مهمی را باید برای اخذ گواهینامه رانندگی در کشور امارات مدنظر قرار دهید تا بتوانید در نهایت به دریافت این کارت گواهینامه در این کشور اقدام کنید: 
1-    اولین و مهم‌ترین شرط این است که سن شما نباید زیر 18 سال باشد. 
2-    دومین اصل مهم این است که باید دارای شناسنامه معتبر و همین‌طور پاسپورت باشید. 
3-    از نظر پزشکی باید سلامت شما کاملاً تأیید شود. 
4-    نسبت به علائم راهنمایی و رانندگی در کشور امارات نیز باید مطلع باشید. 

مراحل دریافت گواهینامه رانندگی در امارات 

اگر مرحله‌های مختلف برای دریافت گواهینامه در کشور امارات را به دقت و به طور قانونی سپری کنید به راحتی می‌توانید گواهینامه خود را بگیرید. این مرحله‌ها را به اطلاع شما می‌رسانیم: 
-    آموزش‌های تئوری را باید به طور کامل فرا بگیرید. 
-    پس از قبولی در آزمون تئوری باید آموزش‌های لازم را به طور عملی نیز فرا گیرید. 
-    سپس در آزمون عملی هم شرکت کنید و در این آزمون نیز نمره قبولی را به دست آورید. 

هزینه دریافت گواهینامه امارات 

زمانی که به مؤسسه آموزش رانندگی در امارات مراجعه می‌کنید برای شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزش رانندگی در این کشور باید هزینه‌های مشخصی را پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه‌ها می‌توانید وارد این کلاس‌ها شوید و تمام مفاهیم و علائم رانندگی موجود در این کشور را یاد بگیرید. سپس باید در آزمون‌های تئوری و عملی نیز برای دریافت گواهینامه شرکت کنید. 
برای ورود به این آزمون‌ها نیز لازم است که هزینه‌های مقرر شده توسط مؤسسه آموزشی را پرداخت کنید. اگر این هزینه‌ها را پرداخت نکنید نمی‌توانید در آزمون‌های مورد نظر برای اخذ گواهینامه رانندگی در امارات شرکت کنید. از این رو باید فیش‌های واریزی را قبل از ورود به این آزمون‌ها به مرکز آموزشی ارائه دهید. 

بیشتر بخوانید : زندگی در امارات
 
جمع بندی 

به طور کلی کشور امارات در ارائه گواهینامه رانندگی به شهروندان خود کمی سخت گیری می‌کند. به همین دلیل هم است که مقررات راهنمایی و رانندگی در این کشور بسیار دقیق و استاندارد هستند و تمام مردم از این قوانین به خوبی پیروی می‌کنند. شما نیز با وارد شدن به این کشور و پس از سکونت یافتن در امارات می‌توانید به شرکت در آزمون‌های رانندگی برای دریافت گواهینامه اقدام کنید. 





ارسال دیدگاه