آشنایی با دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین به دلیل کیفیت بالای آموزشی و روابط بین‌المللی قوی، محبوبیت زیادی در میان دانشجویان بین‌المللی دارد

دانشگاه آیدین ( Aydin ) استانبول یک مؤسسه آموزشی خصوصی در ترکیه است که در سال 2007 تاسیس شده و دارای 14 دانشکده می‌باشد که توان و جذب بیش از 3500 دانشجوی بین‌المللی  را دارد. این دانشگاه که در شهر استانبول قرار دارد، به زبان‌های ترکی و انگلیسی تدریس می‌کند و برای پذیرش دانشجو آزمون ورودی ندارد. دانشگاه آیدین به دلیل کیفیت بالای آموزشی و روابط بین‌المللی قوی، محبوبیت زیادی در میان دانشجویان بین‌المللی دارد و به عنوان یک دانشگاه شهری با فضای پر انرژی و فعال شناخته می‌شود. همچنین، این دانشگاه با داشتن برنامه‌های تبادل دانشجویی نظیر Erasmus+ و فارابی، فرصت‌های گسترده‌ای برای تجربه‌های بین‌المللی به دانشجویان ارائه می‌دهد.
همین ابتدای راه مقایسه ای بکنیم با دانشگاه  Fenerbahçe که ظرفیت پذیرش حدود 1000  دانشجو را دارد. علیرغم اینکه هر دو دانشگاه های پویایی محسوب می شوند اما دانشگاه آیدین بسیار بزرگتر است. 
برای تحصیل در ترکیه میتوانید از طریق سایت مهردادگردی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نکته مهم این است که این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هست. 

وب سایت رسمی دانشگاه: 


https://www.aydin.edu.tr/

 
آشنایی با دانشگاه آیدین استانبول
 
تاریخچه 

دانشگاه آیدین استانبول با سابقه‌ای نسبتاً جوان و پویا، در سال 2003 ابتدا به عنوان یک مدرسه خصوصی تحت نام مدرسه حرفه‌ای آنادولو بیل تاسیس شد. این مدرسه ابتدا به شورای آموزش عالی وابسته بود. در سال 2007، با ادغام این مدرسه و بنیاد آموزش و فرهنگ آناتولی، دانشگاه آیدین ترکیه شکل گرفت. این دانشگاه امروزه با داشتن 14 دانشکده و چندین مدرسه حرفه‌ای، به عنوان یک مرکز آموزشی معتبر در ترکیه شناخته می‌شود.

دانشگاه آیدین دقیقا کجاست 

دانشگاه آیدین استانبول در منطقه کوچوک چکمجه، در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است. این دانشگاه با موقعیتی نزدیک به جنگل آتاتورک و دریای مارمارا، در محیطی زیبا و آرام قرار دارد و دسترسی آسانی به مراکز شهری و فرهنگی استانبول دارد. آدرس دقیق دانشگاه: استانبول، کوچوک چکمجه ، خیابان اینونو، محله بشیول، شماره 38 است. این مکان به عنوان مرکزی دانشگاهی شناخته شده و مکانی مناسب برای دسترسی دانشجویان به امکانات شهری و فرهنگی استانبول است.
 
آشنایی با دانشگاه آیدین استانبول
 
نگاهی آماری به دانشگاه Aydin

 
تعداد 39000 دانشجو 4,000   دانشجوی بین‌المللی تمام‌وقت 1,500   عضو هیئت علمی
3  برنامه آموزش از راه دور 1   مدرسه علوم کاربردی 3   مدرسه فنی و حرفه‌ای عالی
16  دانشکده و مدرسه 3   مؤسسه تحصیلات تکمیلی 32   مرکز تحقیقاتی
57   باشگاه دانشجویی 27   آزمایشگاه علوم پزشکی  
125   برنامه کاردانی 74   برنامه کارشناسی ارشد 30   برنامه دکتری
450   قرارداد همکاری علمی با دانشگاه‌های خارجی








ویژگی های دانشگاه آیدین 

انتخاب برتر دانشجویان: دانشگاه آیدین به عنوان یکی از  محبوب‌ترین دانشگاه ها، از نظر دانشجویان ترکی برای رشته های لیسانس  جزو اولین انتخاب ها هست. همچنین، این دانشگاه به دلیل داشتن بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی در میان دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، مورد توجه دانشجویان بین‌المللی است.
دانشگاه بین‌المللی: دانشگاه آیدین حدود 4000 دانشجوی بین‌المللی از 101 کشور دارد و دانشجویان بین‌المللی را از طریق برنامه‌هایی مانند Erasmus+، برنامه‌های تبادل دوجانبه، و برنامه‌های استانبول دلپذیر می‌پذیرد.
تمرکز بر صلاحیت حرفه‌ای: دانشگاه آیدین بر صلاحیت حرفه‌ای در تدریس تأکید دارد و دانشجویان فرصت‌های کارآموزی و آموزش حین کار از طریق شراکت‌های صنعتی متعدد دانشگاه را دارند.
دانشگاه جامع: دانشگاه آیدین برنامه‌های آکادمیک در سطوح پیش‌کارشناسی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد و به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در مطالعات ترکیبی و جانبی شرکت کنند.
پردیس فناوری: دانشگاه دارای آزمایشگاه‌های مهندسی و علوم پزشکی با فناوری به‌روز، همچنین کارگاه‌ها و استودیوهای هنر و طراحی است.
دانشگاه شهری: پردیس اصلی دانشگاه در فلوریا، دسترسی آسانی به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی استانبول دارد. این دانشگاه همچنین پردیس‌های کوچک‌تری در مرکز شهر دارد.

برنامه‌ها؛ رشته ها و دانشکده  های آکادمیک  دانشگاه آیدین استانبول به شرح زیر است:
برنامه‌های تحصیلات تکمیلی:
-  مؤسسه تحصیلات تکمیلی علوم بهداشت
-  مؤسسه تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی
-  مؤسسه تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی
برنامه‌های کارشناسی:
-  دانشکده معماری و طراحی
-  دانشکده هنرها و علوم
-  دانشکده ارتباطات
-  دانشکده دندانپزشکی
-  دانشکده اقتصاد و علوم اداری
-  دانشکده تعلیم و تربیت
-  دانشکده مهندسی
-  دانشکده هنرهای زیبا
-  دانشکده علوم بهداشت
-  دانشکده حقوق
-  دانشکده پزشکی
مدارس کاربردی و زبان‌های خارجی:
-  مدرسه علوم کاربردی
-  مدرسه زبان‌های خارجی
مدارس فنی و حرفه‌ای:
-  مدرسه عالی حرفه‌ای آنادولو بیل
-  مدرسه عدالت
-  مدرسه خدمات بهداشتی


 
رتبه بندی دانشگاه آیدین

دانشگاه آیدین استانبول در رتبه‌بندی QS World University Rankings سال 2024، در رده‌بندی #1201-1400 قرار گرفته است. این رتبه‌بندی نشان‌دهنده جایگاه دانشگاه در میان دانشگاه‌های دیگر در سراسر جهان است..
دانشگاه آیدین استانبول در رتبه‌بندی داخلی ترکیه بر اساس اطلاعات سایت EduRank در سال 2023، در جایگاه 50ام قرار دارد. 

رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه آیدین استانبول:
رشته پزشکی:
در دانشگاه آیدین استانبول، رشته پزشکی یکی از رشته‌های محبوب و معتبر است. این دانشگاه با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پزشکی پیشرفته، فضایی مناسب برای یادگیری عمیق و کاربردی فراهم کرده است. دوره تحصیلی پزشکی در این دانشگاه به مدت 6 سال است و به دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس می‌شود. دانشجویانی که در زبان انگلیسی مسلط نیستند، باید در دوره‌های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند
رشته دندانپزشکی:


 
تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه آیدین به عنوان یک رشته پرطرفدار و درآمدزا شناخته می‌شود. دوره تحصیلی این رشته 5 ساله است که 3 سال اول آن به دوره پری‌کلینیک و تئوری اختصاص دارد و دو سال آخر به کارآموزی اختصاص یافته است. دانشکده دندانپزشکی دارای بیمارستان دندانپزشکی و مرکز بین‌المللی مراقبت از سلامت دهان است و از امکانات آزمایشگاهی متنوعی مانند آزمایشگاه‌های اکریلیک و شبیه‌سازی بهره می‌برد.
 
شهریه ها و ثبت نام در دانشگاه آیدین 

همانطور که متوجه شدید دانشگاه آیدین استانبول، با ارائه محیط آموزشی پیشرفته و مدرن، یکی از مقاصد ایده‌آل برای تحصیل است. این دانشگاه در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به لطف تجهیزات پیشرفته و برنامه‌های آموزشی مبتنی بر مبانی تئوری و عملی در آزمایشکاه های پیشرفته, برجسته است،. اگر به دنبال ثبت نام در این دانشگاه هستید یا سوالاتی در مورد هزینه‌ها و شهریه‌های دانشگاه دارید، تیم مشاوره مجموعه مهردادگردی آماده است تا در تمام مراحل به شما کمک کند. این تیم حرفه‌ای به شما در فرآیند انتخاب دوره و ثبت نام، همچنین اطلاع رسانی شهریه ها و  درک بهتر شرایط و امکانات دانشگاه، یاری می‌رساند.
با ورود به سایت مهردادگردی می توانید راه های ارتباط با ما را جستجو کرده و ما را مشاوری امین و همراهی آکاه در راه تحصیل خود در ترکیه بدانید.

جمعبندی

دانشگاه آیدین استانبول یکی از درخشان‌ترین مراکز آموزشی ترکیه است. این دانشگاه نه تنها در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بلکه در طیف وسیعی از رشته‌ها برتری خود را نشان داده است. مجهز به تجهیزات پیشرفته و با داشتن برنامه‌های آموزشی مبتنی بر ترکیب عملی و نظری، دانشگاه آیدین فضایی مناسب برای رشد و پیشرفت دانشجویان فراهم می‌آورد. اگر در پی تجربه‌ای تحصیلی ممتاز در قلب استانبول هستید، دانشگاه آیدین استانبول گزینه‌ای ایده‌آل برای شما خواهد بود. این دانشگاه نه تنها به شما دانش و مهارت لازم برای موفقیت در دنیای مدرن را می‌دهد، بلکه فرصت‌هایی برای تجربه فرهنگ غنی و تنوع استانبول را نیز فراهم می‌کند.





ارسال دیدگاه