پنج اصطلاح سرماخوردگی به زبان ترکی که حتما باید بدانید

وقتی در ترکیه سرما خوردیم چی بگیم به بقیه که حالمون را متوجه بشن؟

پنج اصطلاح سرماخوردگی به زبان ترکی که حتما باید بدانید ؛ زبان ترکی از زبان‌های زیبا و دلنشینی به شمار می‌رود که افراد زیادی به آن علاقه دارند، در این زبان همواره اصطلاحات متعددی برای یک کلمه در نظر گرفته شده که نه تنها آنها را افراد بومی خود ترکیه استفاده می‌کنند بلکه افرادی هم که می‌خواهند در این کشور سکونت داشته باشند باید آنها را بدانند تا بتوانند زندگی راحت‌تری داشته باشند.
یکی از اصطلاحات مهم که باید بدانید سرماخوردگی به زبان ترکی است تا در صورت بروز این بیماری در بدن شما دچار مشکل نشوید و بتوانید با مطرح کردن آن در داروخانه و هنگام مراجعه به پزشک دارو تهیه نمایید و مورد درمان قرار بگیرید.
 
پنج اصطلاح سرماخوردگی به زبان ترکی که حتما باید بدانید
 
بیشتر بخوانید : در سفر به استانبول چطور مشکل زبان ترکی رو حل کنیم؟
 
معرفی پنج مورد از اصطلاحات سرماخوردگی به زبان ترکی گفتیم که در زبان ترکی اصطلاحات متعددی برای هر کلمه وجود دارد به همین دلیل برای کلمه سرماخوردگی اصطلاحات زیادی مشخص شده که به افراد کمک می‌کنند تا به راحتی منظور خود را به پزشک و داروخانه برسانند و دارو دریافت نمایند. ما در اینجا به پنج مورد از معروف‌ترین اصطلاحات سرماخوردگی در زبان ترکی اشاره خواهیم کرد تا در صورت لزوم بتوانید از آنها استفاده کنید، این پنج مورد عبارتند از:
1. آنفلوآنزا؛ این اصلاح در زبان ترکی به صورت Grip نوشته و تلفظ می‌شود.
2. من سرما خورده‌ام؛ این اصلاح به زبان ترکی Üşüttüm نوشته و خوانده می‌شود.
3. من لرز دارم؛ این اصلاح به زبان ترکی Bende titreme var خوانده می‌شود.
4. من تب دارم؛ این اصلاح به صورت ateşim var تلفظ می گردد.
5. گلویم درد می‌کند؛ این اصطلاح نیز به کار برده می‌شود که در زبان ترکی به صورت Boğazım ağrıyor تلفظ می گردد.

بیشتر بخوانید : بیمارستان ایرانی در استانبول

گاه افرادی که به ترکیه سفر می کنند ممکن است که در دوره سفر دچار بیماری سرماخوردگی شوند در این صورت آنها نیاز به دارو و درمان دارند اما باید اصطلاحات لازم را درباره سرماخوردگی بدانند تا بتوانند برای درمان خود به پزشک مراجعه کنند و به سراغ داروخانه‌ها بروند تا دارو تهیه کنند، اصطلاحات گفته شده از معروف‌ترین و آسان‌ترین‌ها به شمار می روند که همه افراد می‌توانند به راحتی آنها را آموخته و تلفظ کنند. می‌توان گفت که متفاوت بودن اصطلاحات گفته شده به دلیل تفاوت در حالات بیمار نیز است که در این صورت فرد می‌تواند متناسب با حالتی که دارد از اصطلاح درست استفاده کند.
 
پنج اصطلاح سرماخوردگی به زبان ترکی که حتما باید بدانید
 
سخن پایانی
زبان ترکی در کنار سادگی پیچیدگی‌های خاص خود را هم دارد، اصولا افرادی که می‌خواهند این زبان را بیاموزند باید برای هر کلمه چندین اصطلاح را یاد بگیرند تا بتوانند به خوبی صحبت کنند. سرماخوردگی از اصلی‌ترین کلماتی به شمار می‌رود که افراد مهاجر به ترکیه و یا مسافران باید آن را بدانند و با تمام اصطلاحات آن آشنا شوند تا بتوانند در صورت لزوم به سراغ پزشک بروند و مشکل خود را بازگو کنند.
اگر در زمان سفر به ترکیه دچار سرماخوردگی شدید و به داروخانه رفتید برای دریافت قرص سرماخوردگی می‌توانید از اصطلاح و جمله soğuk algınlığı hapı استفاده کنید تا مسئول داروخانه داروی لازم را در اختیار شما بگذارد که مصرف نمایید.
 





ارسال دیدگاه