چگونگی فعال‌سازی بیمه‌های اقامت توریستی

آیا میشود از بیمه های اقامتی استفاده کرد؟

مقدمه

بیمه‌ها همیشه نقش تأثیرگذاری در ایمنی سفرهای توریستی و خارجی دارند. به همین خاطر باید از بهترین نوع آن‌ها در طول سفر خود استفاده کنید. هر یک از انواع بیمه‌ها زمانی که دچار سانحه شوید، مدارک شناسایی و وسایلتان را گم کنید و.... به کمک شما می‌آیند. این اسناد هرگونه خسارتی که در طول سفر برای شما ایجاد می‌شوند را جبران کرده و به همین خاطر وجود آن‌ها در سفرهای بین‌المللی اهمیت دارد. 

 
انواع بیمه اقامت توریستی

بیمه‌های توریستی و مسافرتی دسته بندی‌های گوناگونی دارند که برخی از آن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:
1-    بیمه‌های انفرادی که برای هر شخص به صورت جداگانه ارائه می‌شوند و برای سفرهای تک نفره بیشتر کارایی دارند. این روش بیمه با مراجعه حضوری به دفاتر بیمه به صورت حضوری و آنلاین انجام می‌گیرد. 
2-    نوع بعدی بیمه‌ها، مدل دسته جمعی یا گروهی آن است. این بیمه‌ها بیشتر مخصوص تورهای مسافرتی هستند که تعداد بالایی از مسافرین در آن‌ها حضور دارند. به همین خاطر گاها با هزینه‌های به‌صرفه‌تری نسبت به بیمه‌های انفرادی خریداری می‌شوند. 

شما می‌توانید هر یک از انواع بیمه‌های نام‌برده‌شده را بر اساس نوع سفر خود، مدت زمانی که در سفر هستید و.... انتخاب و خریداری کنید. 

روش دریافت و فعال‌سازی بیمه‌های اقامتی

برای فعال‌سازی این بیمه‌ها باید به آژانس‌ها و کمپانی‌های مربوطه به صورت حضوری مراجعه کرده و از خدمات گردشگری آن‌ها بهره‌مند شوید. به این ترتیب بهترین نوع بیمه مسافرتی را دریافت خواهید کرد. در هر یک از این مراکز انواع دسته بندی‌های بیمه با قیمت‌ها و هزینه‌های گوناگونی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. در صورتی که سفر خود را از طریق تورهای مسافرتی انجام می‌دهید، نیازی به خرید مجزای بیمه نخواهید داشت. آژانس مسافرتی مربوطه، خدمات بیمه مربوطه را به شما ارائه می‌دهد. 

مدارک مورد نیاز برای بیمه اقامتی و توریستی

برای دریافت و فعال‌سازی این نوع بیمه، باید مدارکی را آماده سازی کرده و به دفاتر بیمه مربوطه ارائه دهید. این مدارک را در زیر مشاهده می‌کنید:

1-    کلیه مدارک شناسایی شما شامل کارت ملی و شناسنامه رسمی به علاوه مدرک اصل و کپی گذرنامه شما در این مرحله اخذ می‌شوند. 

2-    برای درخواست بیمه باید فرم‌هایی را تکمیل کرده و آن‌ها را نیز ضمیمه پرونده درخواست بیمه خود کنید. به این ترتیب اطلاعات شما برای دریافت این خدمات کامل خواهد شد. 

3-    سپس باید هزینه‌های بیمه‌ای مربوطه پرداخت شده و بر اساس نوع بیمه انتخابی بهای آن به مرکز فروش بیمه مورد نظر ارائه شود. 

4-    در برخی از شرکت‌های بیمه برای ارائه خدمات، بلیط هواپیمای شما نیز درخواست می‌شود که باید ضمیمه پرونده خود کنید. 
 
جمع بندی

برای استفاده از این خدمات باید به سن و سال افراد دقت داشته باشید. در نظر گرفتن رده سنی متقاضیان برای استفاده از این خدمات بیمه اهمیت دارد. در برخی از کشورهای بزرگ جهانی قوانین سفت و سختی برای ارائه خدمات بیمه‌ای در نظر گرفته شده است. بررسی مدت اقامت افراد در کشور مورد نظر نیز در این مسئله حائز اهمیت خواهد بود. بر این اساس بهترین نوع بیمه در کشور مورد نظر انتخاب خواهد شد.  





ارسال دیدگاه