آداب و رسوم مردم و آشنایی با فرهنگ اماراتی‌ها

آداب و رسوم مردم و آشنایی با فرهنگ اماراتی‌ها ؛ اداب و رسوم مردم در دبی چه شکلی هست؟

آداب و رسوم مردم و آشنایی با فرهنگ اماراتی‌ها

اگر قصد دارید که به دریافت اقامت در امارات اقدام کنید و در این کشور سکونت داشته باشید بهتر است که در وهله اول با آداب و رسوم مردم در این ناحیه و همین‌طور فرهنگ آنها آشنا شوید. اگر این کار را انجام دهید و در این باره اطلاعات خود را بالا ببرید می‌توانید ارتباط بهتری با مردم امارات برقرار کنید. 

نگاهی به تاریخ و فرهنگ امارات 

لازم است بدانید که این کشور قدمت زیادی دارد و این قدمت باستانی امارات از تمدن‌های گوناگونی که در گذشته بادیه‌نشین بوده‌اند نشئت می‌گیرد. مردم در این منطقه به گذشته فرهنگی خود که به صورت قبیله‌ای بوده است افتخار می‌کنند. اما آنها در عین حال از ادبیات و هنر و همین‌طور فرهنگ مدرن امروزی نیز به خوبی حمایت می‌کنند. به همین خاطر است که امارات یک کشور در حال پیشرفت و بسیار مدرن به شمار می‌رود. فرهنگ مردم در امارات متحده عربی ریشه در مذهب اسلام دارد. از این رو این کشور می‌تواند به خوبی با کشورهای مسلمان ارتباط برقرار کند. 

نقش خانواده در فرهنگ اماراتی‌ها 

خانواده یک جامعه کوچک است که در امارات نقش مهمی در بین مردم دارد. خانواده در ارزش‌های خویشاوندی و همین‌طور قبیله‌ای در این کشور ریشه دوانده است. خانواده‌های اماراتی در این منطقه با یکدیگر ارتباط خوب و نزدیکی دارند و ترجیح می‌دهند که نزدیک به هم و در یک محله زندگی کنند. بیشتر خانواده‌ها در این کشور دارای فرزندان زیادی هستند. آنها برای بچه‌ها و کودکان اهمیت زیادی قائل هستند. نسل‌های قدیمی‌تر در امارات به صورت سنتی ازدواج می‌کرده‌اند. اما امروزه به دلیل مدرنیته شدن زندگی این موضوع زیاد به چشم نمی‌خورد. 

بیشتر بحوانید : نگاهی به دستاوردها و رشد سریع امارات در دهه‌های اخیر

آداب و رسوم غذا خوردن در امارات 

در رابطه با آداب غذا خوردن در کشور امارات لازم می‌دانیم که به ذکر چند مورد مهم بپردازیم: 
1-    غذاهای سنتی در این کشور طرفدارهای زیادی دارند. شتر پر شده با گوشت گوسفند و مرغ یکی از غذاهای اصیل امارات است. 
2-    آنها دست چپ را نجس می‌دانند و غذا خوردن را با دست راست شروع می‌کنند. 
3-    بسیاری از اماراتی‌های سنتی با دست غذا می‌خورند. از این رو به نظافت دست‌های خود اهمیت می‌دهند. 

بیشتر بخوانید : معروف‌ترین غذاهای سنتی اماراتی

لباس سنتی امارات 

لباس سنتی مردان در امارات دشداشه است که به خاندورا نیز معروف است و شامل یک پیراهن سفید و بلند و یک سرپوش سفید یا قرمز رنگ است که به آن کترا گفته می‌شود. این سرپوش به واسطه یک طناب کلفت سیاه رنگ که کال نام دارد به دور سر بسته می‌شود. زنان نیز دارای پوشش خاصی هستند و در مکان‌های عمومی از عبای بلند و مشکی و نقاب یا برقه در پوشش خود استفاده می‌کنند. 
 
جمع بندی 

باید بگوییم توجه به آداب و رسوم مردم در کشورهای مختلف موضوع مورد علاقه بسیاری از مردم است. اما افرادی که قصد سکونت در یک کشور را دارند به هیچ وجه نباید از این موضوع غافل شوند. در صورتی که به دنبال سکونت در کشور امارات هستید برای برقراری ارتباط با مردم این منطقه بهترین کار این است که با آداب و رسوم آنها در هر زمینه‌ای به خوبی آشنا شوید. 





ارسال دیدگاه